Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schytten
Hej,

Jag funderar att nerlacka (vit) min XC60-10 runt om.

Är det någon här i Volvovärlden som kan tänkas veta ungefär vad det kommer att går på?

Ca pris med demontering/lackning och montering?

Tack på förhand..
Det är nog bara att åka runt och fråga på några olika ställen, min gissning är att det kommer skilja väldigt mycket i pris hos olika lackerare!

Synd förresten att bilen är vit, det är nog MYCKET billigare att få den lackad svart :wink: :wink: :wink:
Inget bra svar, men det är därför som man väljer till R-Design. Det blir billigare 8)
Räknar man av allt som ingår i R-paketet så är nerlackningen gratis. Fast R-design kanske inte fanns som option på MY10?
XC60D3 skrev:Inget bra svar, men det är därför som man väljer till R-Design. Det blir billigare 8)
Räknar man av allt som ingår i R-paketet så är nerlackningen gratis. Fast R-design kanske inte fanns som option på MY10?

Dessvärre fans inte R-Design när jag beställde min, annars hade det vart ett solklart val.

Jag få kolla runt lite för prisuppgifter - Men är det 5000 eller 10000 vi pratar om?
Med demontering, lackning, ställtid och montering är det definitivt mer 10k än 5k skulle jag vilja påstå.

Dessutom lär väl dörrsidorna behöva lackas på bil...
XC60D3 skrev:Med demontering, lackning, ställtid och montering är det definitivt mer 10k än 5k skulle jag vilja påstå.

Dessutom lär väl dörrsidorna behöva lackas på bil...

7956 SEK skulle det kosta på Bilia, inclusive allt + eventuellt ett par klips - Låter vär hanska fair?
av Moody
Vet inte hur det är på just XC60 men är det inte ofta olika material på plasten på de som är nerlackade och de som inte är. De som är nerlackade har en slät plast medan olackade har en mer knottrig plast nertill, vilket kan påverka slutresultatet.
Schytten skrev:7956 SEK skulle det kosta på Bilia, inclusive allt + eventuellt ett par klips - Låter vär hanska fair?
Mindre än vad jag trodde, särskillt vitt och hos Volvoverkstad! Helt klart OK pris i mitt tycke med tanke på att även demontering och montering ingick! Lycka till, kommer bli ett rejält lyft för bilen (om du nu genomför det)!
grålle1 skrev:
Schytten skrev:7956 SEK skulle det kosta på Bilia, inclusive allt + eventuellt ett par klips - Låter vär hanska fair?
Mindre än vad jag trodde, särskillt vitt och hos Volvoverkstad! Helt klart OK pris i mitt tycke med tanke på att även demontering och montering ingick! Lycka till, kommer bli ett rejält lyft för bilen (om du nu genomför det)!

Tycker faktiskt att det är ett OK pris, med vad tanke man får.

Och när jag pratade med verkstaden så sa de även att det är en annan typ utav plast, (som Moody beskrev) så de måste "byta" ut iallfall bakre stötfångare pga att det är en annan yta på den som sitter ORG på Summum (den svarta).

De skulle ha den ca 4 dagar, och det är en helt ok tid, 1 dag för demontering, 2st för lack härdning och 1 för motering.

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]