Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joje69
Fick min XC60 förra tisdagen. På fredagsmorgonen startade inte bilen, fick hjälp av Assistancekåren. Kör 15 mil, bilen vilar i 4 timmar, startar efter tredje försöket. Åker 15 mil, bilen vilar över natten, startar utan problem på morgonen. Åker 2 mil, bilen vilar i 2 timmar, stendöd.

Åker till Volvo som behåller bilen i 4 dagar för test. Byter ngt i tändningslåser, minns inte vad det var.

Bilen går som den skall i en vecka, sen är vi där igen. Bilen vägrar starta på morgonen. Det hörs inte ens ngt ljud från startmotorn.

Ngn som upplev ngt liknande? Känns lite hopplöst just nu med en bil som startar lite när den vill.

Volvohandlaren är i alla fall toppen och bråkar inte, utan håller med lånebil.
Låter som ett elfel/dator. Hur som helst är det verkligen beklagligt och tråkigt att höra. Hoppas verkligen inte jag råkar ut för detta då jag ganska omgående efter leverans kommer åka ut i Europa med familjen.
Nu är vi där igen.

Bilen var inne onsdag till lördag förra veckan.

Den går bra lördag em och hela söndagen. Startar som den skall.

Måndagmorgon: Bilen startar som den skall, trots minus 18 och dieselvärmaren igång. Kör 500 m för att lämna ungarna på dagis. Är inne 10 minuter, kommer ut och bilen startar inne. Det klickar inte ens från startmotorn.

Nu börjar det bli trist det här. Är detta en grund för att häva köpet?
Det beror på om du äger bilen privat, då får du vara tydlig att detta är sista chansen för Åf att fixa problemet.
Är det en företagsbil så är du i en annan sits och får ta dialogen med ditt leasingbolag.
joje69 skrev:Nu är vi där igen.

Bilen var inne onsdag till lördag förra veckan.
Sa dom aldrig vad dom hade gjord med bilen,om dom hade fått fram några felkoder eller liknande :?:
hur i helsikte kan dom lämna ut bilen om dom vet att det är fel på den,det är bara att lämna tillbaks bilen till verkstan o säga att du kommer tillbaka först när dom har lokaliserad felet o lagad den. :evil:
Idag hittade de dom felet...tror dom.

En skruv som håller fast en jordkabel till växellådan var lös. Så den är bytt och åtdragen.

Nu skall den testas en dag eller två. Hoppas det var felet!!!

Jag beställde från Bilbolaget i Kalix d[…]

Eftermontera kupevärmare

Dom två systemen har inget med varandra att […]

Vdash

Aa det var ju riktigt tråkigt att höra […]

Jag kör på Sailun ice blazer wst3 xl […]