Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! skulle vilja ha lite uppgifter från någon som har en v60 d3 aut vad ni har för förbrukning på den och då menar jag mätt efter tankningar och inte färddatorn.
P.s vill bara ha fakta från någon som har en sådan bil inte siffror som volvo anger det kan jag läsa själv!!!!

Mvh fredrik
av KalleH
Hej!

Har iof en S60 D3 automat men jag ligger på 0,68-0,69 mätt efter tankningarna. Mest landsväg men även lite stadskörning och en del dieselvärmaranvändning.

Mvh, Kalle.
av EMIVIK
Kör iofs en S60 D3 Man...
Ligger på uppmätt förbrukning nu 0.59. Kör dock ganska mycket landsväg 70-110, men ca 30% stad övr. landsväg.
Samt värmare 1gång/ca 8mil.
Står i varmgarage hemma, kör 3,8mil enkel väg till jobbet. Värmare efter jobbet. Sedan 3.8mil hem.
Verkar inte finnas några direkta problem att köra enl. Volvos siffor om man har manuell transmission.
Räknar man bort värmaren och kör sommartid borde det inte vara några problem som helst...
av Novis01
Eftersom du får dåligt med svar med rätt bil/motor/växellåda så bjuder jag på ett till som inte heller är helt rätt men iallafall en referens.

V70II D3 aut:

Efter ca: 2000 mil ligger mitt snitt på 0,8 l/mil.
I detta ingår periodvis mest korta sträckor, generellt tung högerfot och användande av värmaren vintertid.
Ovan avser tankade liter/körda mil, vad som står på färddatorn anser jag ointressant.
Hej novis!

tack för ditt svar!

jag är ju grymt sugen på en d3 v70 eller v60 med aut, grejen är som sagt förbrukningen är lite högre och så även skatten, detta är anledningen att jag byter bil med kör idag en chevrolet trans sport med aut som drar nu vinter tid ca 1,3-1,4 lit/mil och detta innebär att för mig skulle en ny bil "räknat på en v70 drive" bara kosta mig knappt 1000 mer i månaden och då har jag inte räknat in några reparationer på chevan. skulle jag ta en v60 eller v70 d3 med aut så sticker kostnaden iväg till det dubbla direkt och det är frågan om det är värt det.
av Lazy
Ok, jag har ingen automat, men min D3 manuell ligger nu efter 200mil på en förbrukning på 0,61 blandad körning (ej färddator) med ett antal användningar av bränslevärmaren.
av perbo
På min første tank, har jeg kørt 1035 km på 63,5 liter=16,3 km/l blandet kørsel.
En rigtig fin bil, med en fantastisk 5 cyl. motor og automat !

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]