Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinÖ
Hej!

Varför tar Bilia mer betalt för bil + paket samt utrustning än vad volvo.se anger i konfiguratorn? Det känns lite fult måste jag säga.

Vad har folk fått för rabatter? Jag blev erbjuden 7% på bil + paket vid köp utan inbyte (baserat på Bilias fulpriser). Tycker det känns i underkant då bilen är ganska dyr från böjan.

mvh Martin
Vad är det för bil och vilka paket motor e du ute efter. Duger det inte med bilia så är det ju bara att åka till en annan återförsäljare :D Svårare än så är det inte.
Jag betalade 283000 kr för:
V60 T3 Summum
Herrgårdsvagnspaket
Barnsäkerhetspaket
High perf Multimedia 7"
Lastrumsmatta
Continental CODA205/60R16 XL CIC ODEN
Glansförsegling
Nyckelavavst kr-kudde pass
Dubbla sport slutrör

Vet inte om det är ett bra lr dåligt pris men jag är nöjd med bilen.
Åka runt olika handlare och prata, Det e värt. och jämför offeter. Vill den säljare ge 8% så finns det någon annan som ger 9%, Går man vidare så är man nere 10%.. mer då ska man nog vara bra att på prata...
mer än 8% ska man ju ha..
Det känns lite som att Bilia ger mer i rabatt, men det är som att kompensera att de ligger över cirka prislistan som finns i "bygg din bil"
Så en rekomendation är att kolla slutpriset i kronor och inte hur stor procentsatsen är om man jämför handlarnas bud.

Jag hade en diff i pris när jag köpte den V70 jag har idag på över 10.000kr i bruttopris om jag utgick från Bilias prislista då till min nackdel mot den som Volvo har i "bygg din bil".
Har varit medlem här på jag rullar och andra forum nu några år. En sak jag reflekterat över är att bilia och god kritik väldigt sällan nämns i samma inlägg.

Detta är inte på något sett vetenskapligt eller 100% men jag har fått en känsla av att man ska akta sig både från att köpa ny bil och serva sin bil vid bilias anläggningar.

Vänligen Mojja
Så e det. Nu e det dock min bil köpt på just bilia. Men det e klart vissa säljare ville tjäna mera pengar, Och vägra gå ner i pris.. Om den inye ville så gå man till nästa.. Men visst e det tråkigt. När jag var inne på bilia i norra haga så e det inte många som intresserad.. Jäkligt trisst...
Min nuvarande bil är köpt begagnad på Bilia, men det tre tidigare bilarna köpte jag nya - på Bilbolaget i Sundsvall! :D
Det kan vara värt att åka en bit om man sparar mer än 10 000:-
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]

Alla kunde nog fås med det, men det ingick i[…]

Vägmätare saknas

Tryck på OK/mitt-knappen på höger[…]