Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McBoogie
Hur är det egentligen? Kan man beställa subwoofer till High Performance-systemet eller inte? I nya katalogen kan man i texten för SW läsa att det finns till High Performace samt Premium Sound-systemen men illustrationen vid sidan om visar enbart den senare. Om det nu är så att det inte går att få till HP är det någon som vet varför. Det gick ju till MY10.
av Tobbev
Uppgifterna jag har är att det inte går att få subwoofer på HP på bilar tillverkade efter vecka 46 2010. Detta beror på att det är ett helt nytt infotainmentsystem i bilar tillverkade efter den veckan.
av Twendor
Min kollega`s R-Design XC60 D3 awd. Var bestilt med HP og Sub. (ble levert 23.12.10)

Han trodde HP anlegget var utrustet med Sub, da det var så kanon lyd i bilen. ??:-/ (Kom tidligere fra et annet bilmerke/tysk).

Når jeg fortalte hvor Subwooferen var i bilen, kunne han ikke finne den?
På verksteden ble de som et spørsmålstegn over at dette ikke var levert til bilen, da det var bestilt som option? Svaret han fikk fra Volvo Norge var at dette var endret i uke 46, når det nye Volvo sensus ble introdusert i Volvo XC60.
Skal man ha subwoofer fra uke 46, må man bestille premium sound til XC60.

Han vil få kompensert mangelen fra forhandleren.

Han er fortsatt svært godt fornøyd med bilen sin.
Twendor
av McBoogie
Tack för svaret. Förstår egentligen inte varför man inte skulle kunna välja till en aktiv sub pga nya mediasystemet. Men men volvo måste ju ha lite grejer att uppdatera till MY12.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]

Alla kunde nog fås med det, men det ingick i[…]

Vägmätare saknas

Tryck på OK/mitt-knappen på höger[…]