Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Har nu tagit in en offert på en xc60 d3 awd R-design

Tillvalen som jag gjort är följande

passion red
Barnsäkerhetspakt
Automat
teknikpaketet
herrgårdsvagnspakt
nyckelavstägning kr-kudde passagerar
voc tel/fjärrstart
skålade gummimattor offblack
delbart drag
bagagerumsmatta
svart helläder skippade den snygga 2 delade klädseln efter provkörningen då den redan såg skitig ut i demo bilen som gått 1000 mil.

Bilen kommer optimeras med polestar ifall dom får fingrarna ur annars får bsr äran att ge mig 82 extra kusar för 7900 ink moms,

brutto 477 136
netto 435 000

Vad tycker ni om priset och ser ni något måste jag missat i specen?

Vänligen Mojja
av Tflex
Hämtade ut en i stort sett identiskt specad bil idag :D Jag valde till 20" Cratus & tog inget drag. Priset är ungefär detsamma, jag betalade lite mindre. Men draget är väl å andra sidan lite dyrare än fälgarna. Fick iofs med 17" dubbade vinterdäck på fälg också.

Är otroligt nöjd med bilen! Visste inte att det fanns sportläge på D3 vilket kom som en positiv överaskning. Den nya inredningen med sensus systemet lyfter hela bilen då den känns mycket mer up to date.
av mojja
Vad fick du för rabatter? Känns inte som jag kan pressa min handlare allt för mycket mer.
av Niclas
Tflex skrev:Hämtade ut en i stort sett identiskt specad bil idag :D Jag valde till 20" Cratus & tog inget drag. Priset är ungefär detsamma, jag betalade lite mindre. Men draget är väl å andra sidan lite dyrare än fälgarna. Fick iofs med 17" dubbade vinterdäck på fälg också.

Är otroligt nöjd med bilen! Visste inte att det fanns sportläge på D3 vilket kom som en positiv överaskning. Den nya inredningen med sensus systemet lyfter hela bilen då den känns mycket mer up to date.
Bilderna på entertainment systemet? :)
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Ser trevligt ut.

En liten fråga, är det ett privatköp eller firma köp ? Tänkte mest på rabatten, är själv inne på en V60 T6 i ungefär samma prisklass och det kan ju vara intressant att veta vad man kan förvänta sig för pris.
av Tflex
Vad gäller rabatter så är jag inte helt säker på hur de fördelades vad gäller bil, tillval och tillbehör. Till saken hör att jag inom loppet av två år har köpt 2 nya V70 och nu en ny XC60 av samma handlare...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Tflex skrev:Vad gäller rabatter så är jag inte helt säker på hur de fördelades vad gäller bil, tillval och tillbehör. Till saken hör att jag inom loppet av två år har köpt 2 nya V70 och nu en ny XC60 av samma handlare...
och det skulle påverka priset? det enda som påverkar priset är att ta offerter från flera handlare, och PRUTA!! då fattar säljaren att inte bara kan sitta på sitt arsle och snacka en massa skit, för det är precis vad de gör, jag skall ha en så billig bil! inte bli kompis med säljaren.
av Qualia
FintFint..
Men D3 med polestar vet ej om de släpper eftersom D3 AWD och D5 AWD har samma motor, de skulle förlora mkt på att släppa D3 med polestar, varför köpa D5 när kan optimera D3 till samma prestanda.
Jag är själv inne på en XC60 My11 D5 R-Design med schysst utrustning .. ville ha ICE vite med ville ej ha solid lack, fundera på Grå svart metalic, har problem att välja vilket färg...
Nu e det dock firman som står för bilen.
Har dock pratat med olika säljare, vad jag vet är minst 8% rabatter.. prutta man på så ska man nog få till 10% eller 12%, men ska ju som sagt köra på.. de lever ju på provision av sålda bilar.. Då e det firma bil, privat vet jag inte hur mkt man kan prutta, läste någon artikel på Teknikensvärld , att man kan prutta mellan 8-12%. eller ännu mer beror på handlare..

Med firma så hade man även ny bils garanti till 3år i ställe för 2år.
kommer att beställa bilen någon i Februari, leverans förmodligen i maj. Undra hur mkt jag får för min nuvarande S60 04 2.5T med 14000mil snart..
av Steff 99
Driversupport paketet verkar inte många välja, där får man ju bl.a Adaptive Cruice Control som fungerar till 0 kmh med aut låda, även BLIS är ett underskattat hjälpmedel som man saknar när man haft det en gång, inget av detta skulle jag vilja vara utan.

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]

Service Peugeot 107 2007

Har nu fått iordning på äldsta ba[…]

Bil: V70, Classic -2000 Avtagbar dragkrok : &a[…]

Vad jag förstått så är det s[…]