Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av acr32
Hej!
Undrar om de 2-färgade stolarna med mörkgrått/soft beige skinn är känsliga för skit (missfärgning) och slitage?
Eller ska man "fega" och ta den helgråa, tycker dock att den 2-färgade är lite snyggare.
Men samtidigt tycker jag det är grymt fult med skinnstolar som ser skitiga och slitna ut... (Vi ska behålla bilen i ca 5 år)
Ps. har två barn under 10 år med.... :D
Senast redigerad av 1 acr32, redigerad totalt 0 gånger.
Det vitaktiga blir skitigt rätt snabbt. Speciellt om man har jeans ofta. Men så länge man håller efter det är det inga problem tycker jag! Man kan ju smörja in skinnet (och tygimpregnering på tyget) när den är helt ny, så håller den sig fräschare längre, plus att det är lättare att hålla efter.

edit: menar givetvis tygimpregnering på mattor osv, stolarna är ju bara i skinn! :)
av Arese
Jag måste säga att jag tycker att det softbeiga håller sig riktigt fräscht! Går inte att se något slitage eller missfärgning på vår XC60. Vår bil är iofs bara 7 månader men den har gått 3k mil, är aldrig behandlad på något vis och vi har en tvååring som rumsterar runt en del....

Mvh
Arese
Min har bara gått 1400mil, på 10 månader, men insteget på stolen som är i softbeige har jag fått rengöra XX antal gånger. Jag har även rengjort hela inredningen och behandlat ett par gånger. Jag ska göra det igen i dagarna hade jag tänkt...
XC90_Executive skrev:Min har bara gått 1400mil, på 10 månader, men insteget på stolen som är i softbeige har jag fått rengöra XX antal gånger. Jag har även rengjort hela inredningen och behandlat ett par gånger. Jag ska göra det igen i dagarna hade jag tänkt...
Hviket produkt skal da anvendes til behandlingen?

Har selv benyttet Meguars skinnrens/impregnering, og det ser ut som nytt etter 30 000 km(har mørk grå i XC60`n noe også den neste vil ha).
"Jeg kommer aldrig til å glemme min lyse skinn innredning i V70n-my 01, tilsølt av blod etter innbrudd gjennom et knust vindu" :-O)
Den ble aldrig bra, og innredningen måtte byttes.
Twendor
Jag har använt lite olika produkter till både rengöring och behandling. Senast blev det Leather Masters "bilkitt". Har provat Ultima Interior shampo gel och sen Ultima Interior Guard Plus. Väldigt bra resultat då med. Missfärgningen av jeans tas enkelt bort med interiörtvätt och "mirakelsvamp". Man måste dock ta väldigt försiktigt med svampen så man inte sliter på skinnet i onödan.
XC90_Executive skrev:Jag har använt lite olika produkter till både rengöring och behandling. Senast blev det Leather Masters "bilkitt". Har provat Ultima Interior shampo gel och sen Ultima Interior Guard Plus. Väldigt bra resultat då med. Missfärgningen av jeans tas enkelt bort med interiörtvätt och "mirakelsvamp". Man måste dock ta väldigt försiktigt med svampen så man inte sliter på skinnet i onödan.
Sköter man stolarna och impregnerar med bra medel (bilrekonditionerare har proffsmedel) så håller ljust läder sig som nytt,
Jag har haft ljust läder i 20 år, inga stolar har varit missfärgade, utan när jag sålt/lämnat bilen för en ny så har stolarna sett ut som nya.
Men många tror att bara man har skinn då behöver man inte göra något, så är det inte oavsätt färg, underhåller man inte skinnet då får man sprickor och även ett mörkt skinn blir förstört.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]