Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Biltoken
Är det någon som har fått XC60 levererad med den nya navigationen på 7" skärm?

Intressant att veta hur den fungerar. Prispåslaget är ju numera "överkomligt" till skillnad mot tidigare (listpris 9000 kr).
Den förra navigationen fick vad jag förstår mycket kritik för att inte vara tillräckligt modern.

Har beställt bil med stora skärmen och vad jag förstår är det mycket krångligare att installera navigation i efterhand (om det ens går?) än att göra det vid produktionstillfället!?

Någon på forumet som är "expert" i ämnet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Helt klart mer modern nu! Ser mer modern ut, mer val och dessutom röststyrning.

Vad det gäller eftermontering så är det möjligt om man har "RTI-prep" från fabrik. Men som vanligt är det alltid bättre att beställa det man vill ha direkt från fabrik! 9000 är väldigt billigt för att vara fabriksmonterad navigation.
av Steff 99
Att naven bara kostar 9000kr är lite missvisande, det kostar 17.000 att uppgradera till navigation multimedia och då ingår också Keyless Drive
HP-ljud ingår redan i "momentum" även om det står att det inkluderas i summan för Teknikpaketet
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är samma navigation som i V60/S60 så hör med dom ägarna om du är nyfiken.
Användarvisningsbild
av Falstaff
Jag är väldigt nöjd med navigatorn i min S60. Röststyrningen funkar väldigt bra, och navigeringen fixar den minst lika bra som de lösa navigatorer jag haft tidigare. Tycker gränssnittet är snyggt. Funkar även fint i tunnlar tack vare gyro och speedometern.

Lagt upp en suddig bild på RTIn i mitt galleri.
av Twendor
Får man funksjonsvarsel på fotobokser i den nye navigasjonen.?
Twendor
av Biltoken
Tack för svaren så här långt!

Blivit något klokare men frågan är fortfarande om det är värt att satsa på en fast navigation?

Tycker att den nya versionen måste vara riktigt vass om den ska klara konkurrensen från garmin, navigon mfl i säg 2-3 år framåt i tiden.

Självklart finns det en klar fördel att ha allt samlat i den nya, fina 7" skärmen. Egentligen är väl RTIn det mest lämpade användningsområdet för just en färgskärm. Visst, blåtanden till telefonen med tel nr mm är också ett frekvent användningsområde men övriga bilinställlningar ska man väl egentligen slippa justera efterhand.

Konstigt egentligen att Volvo inte kan beskriva den nya RTIn tydligare på hemsidan eller hos sina återförsäljare.
Om den nu är riktigt bra vore det ju en klar konkurrensfördel och även möjlighet för återförsäljarna att sälja in ytterligare ett tillval på alla S60/V60/XC60 som säljs just nu.
av XC60AWD
Du har helt rätt i dina kommentarer. Tyvärr är Volvos centralt urdålig på att marknadsföra sina tillbehör på ett utförligt sätt. Saknar också info om RTIns egenskaper och fördelar. Men det kanske kommer :???:
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av sbob
Går det att få in fartkamerorna till navigationen i V60, jag har då inte lyckats. Däremot gick det bra i V70II. Tacksam för svar.

Går startmotorn rent och bra med kräm?[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]