Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
Beställde en S60 D5 R design första dagarna i Oktober och den ska komma till volvohandlaren på Fredag. Sen säger de att de behöver ytterligare 1,5 Vecka att göra leveransservice. Är nybilar så lågt prioriterat att service o dyl går före???
av Steff 99
Skulle tro att du inte är den ende som köpt ny bil, så förmodligen är det som vilken leverans som helst du kommer in i en tidslucka i verkstadens planering där din bil placeras.
Inget är som väntans tider...!
av johndoe
piddemannen skrev:Beställde en S60 D5 R design första dagarna i Oktober och den ska komma till volvohandlaren på Fredag. Sen säger de att de behöver ytterligare 1,5 Vecka att göra leveransservice. Är nybilar så lågt prioriterat att service o dyl går före???
Det är helt beroende på hur det ser ut med jobb i verkstaden och på mekanikern (oftast är det några utvalda som bara gör nybilar) sen så beror det ju även på hur mycket krimskrams du ska ha på bilen, så om vi säger att en mekaniker är uppbokad 5 timmar varje dag i en vecka och du har grejjer som ska göras på din bil som är upskattat 8 timmar så förstår nog du också att dom inte kan börja med den föräns det finns tid ledigt på en mekaniker i förhållande på hur din bil kommer hem :)
Användarvisningsbild
av piddemannen
Det jag beställt extra som inte kommer från frabrik är delbart drag, vinge till bakluckan. Sen ska väl allt annat vara från fabrik tycker jag...
Användarvisningsbild
av PalmE
piddemannen skrev:Det jag beställt extra som inte kommer från frabrik är delbart drag, vinge till bakluckan. Sen ska väl allt annat vara från fabrik tycker jag...

Lägg gärna upp en bild sen på hur det blir med delbart drag på R-design.
av johndoe
piddemannen skrev:Det jag beställt extra som inte kommer från frabrik är delbart drag, vinge till bakluckan. Sen ska väl allt annat vara från fabrik tycker jag...
Som sagt beror helt på vad du har beställt :)
Användarvisningsbild
av piddemannen
Japp de kommer bilder på den så fort jag får den:-)
R design, mörk klädsel, färgen är vit. Den är riktigt snygg som vit med vad jag sett på bilder :-)
av menbj0
Någon som kan lägga upp bilder eller länk på vit S60 R-Design? Jag kan inte vänta tills Pidde fått sin bil :P
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Min V60 R-design tog ca en vecka att leveransfärdigställas hos handlaren. Har de många leveranser så tar det tid verkar det som... Putsas och fejas och justeras :)
Användarvisningsbild
av piddemannen
Ringde i eftermiddags och hörde om den kommit men icke, den var inte med :cry: :cry:

Letar original gummimattor till V70 -04 och textil[…]

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.