Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kul, men kom gärna med mer info. Svårt att komma över tidiningen här hemma.
Vad var V60 bra på resp dålig på? Någon annan som utmärkte sig? Hela resultatlistan?
Har ingen scanner här... tidningen finns på alla Press Stop etc.
Intressant och kul att tyska ams gillar Volvo mycket mer än svenska ams.
Volvo får nästan alltid (även i förra numrets provkörning av V60 D5!) beröm för material och byggkvalitet. Audi också medan BMW o Mercedes får en blandning... givetvis högre förväntningar men värt att notera att Volvo brukar få 14 av 15 i kvalitet.
Sen vinner Volvo en hel del tester i tyska ams.
C30 DRIVe vann snåltest, Golf lika snål men tristare motor och 116d samt A3 1,6TDIe 10-15% törstigare...
V70 T6 vann över A6 3,2 (bara en sån sak som att Volvon genomgående var 5-6 db tystare trots att Audin hade 16"...)
XC70 har också vid något tillfälle vunnit över Audi Allroad etc.

PH
XC90_Executive skrev:För er som också har en iPad kan ni tanka ner tidningen i appen "Auto Motor HD". Länk till appen >här<
Bra tips och riktigt bra app, har försökt läsa igenom artikeln nu, synd bara att den är på tyska... Intressant att V60 är snabbare än bilar som RS5, WRXi och Cayenne. Den bedöms också ha "traction" i paritet med X3 och Passat, bara slagen av RR, resten är sämre...

Några acc tider för 0-60
Countryman 5,7s
S 350 5,8s
RS5 5,8s
V60 5,9s
Cayenne 6,0s
Passat 6,6s
X3 7,5s
WRXi 8,2s
Rätt svårt att jämföra så olika bilar som en Mini Countryman och en S350! :shock:

Men i vilket fall borde någon skicka ett exemplar av denna tidning till Collin på AB... :wink:
viktore skrev:Imponerande och minst sagt oväntat resultat för V60 med tanke på motståndet.
Jag kan bara instämma! Jag skulle inte i min vildaste fantasti tro att den t ex skulle vinna över Audi RS5 i något delmoment. Nu har jag iofs inte sett testet själv men all respekt och heder åt V60 :-)-)

Satt det likadana däck på alla bilarna? Svårt iofs att jämföra Cayenne och Mini oavsett däck ;-//
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]