Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joje69
Jag får min nya XC60 om någon månad och håller som bäst på att kika på takbox.

Idag brukar jag låna en Packline 90 till min V70II och den passar alldeles utmärkt.

Jag har fått för mig att taket på XC60 är mycket kortare och det kanske krävs en kortare box för att slippa för mycket överhäng fram. Är det så?

Vilka boxar har ni på era XC60? Storlek?

Självklart skall det vara praktiskt men det måste se bra ut också.
Användarvisningsbild
av petkas
joje69 skrev:Jag får min nya XC60 om någon månad och håller som bäst på att kika på takbox.

Idag brukar jag låna en Packline 90 till min V70II och den passar alldeles utmärkt.

Jag har fått för mig att taket på XC60 är mycket kortare och det kanske krävs en kortare box för att slippa för mycket överhäng fram. Är det så?

Vilka boxar har ni på era XC60? Storlek?

Självklart skall det vara praktiskt men det måste se bra ut också.
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... ad/roofbox
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ingår stege :D
av joje69
Tack. Jo jag har varit inne på den sidan, men jag tycker inte den säger så mycket. Bilderna är ju inte ens tagna på en XC60 då den inte har några rails.
av Twendor
Her kommer en link på "Norske" bokser.

http://skiguard.no/index.php?sideID=301&listeID=28

Jeg har også en sort XC60, og har kjørt med begge på bilen.
Jeg har i dag den som heter 850.
Takantennen på XC60èn går i et spor inne i boksen(blir delvis skjult)
Ps den er tyst, og stabil på bilen. Og lager vindbrus først fra 160 km/t og oppover(testet sist sommer)
http://skiguard.no/index.php?sideID=301&listeID=28
Lykke til
Vennlig hilsen Twendor
av frbjerke
Har en Packline FX-SUV på min XC60 MY09. Får akkurat plass til 4 par bortoverski og 4 par carvingski plus staver.
Användarvisningsbild
av EjS
Hej,

Jag har den dyraste från thule - den med X på tacket. Känns rätt i en XC modell!

Boxen kan öppnas från båda sidor, väldigt smart. Och har snabbgrepp så det tar 2 minuter att sätta på.

Jag sätter den så bakluckan kan öppnas helt, det är inget problem - det ser bra ut och ingen vindbrus alls - ska dock sägas att den dyraste boxen från Thule har testas mycket i vindtunnel.
av wessfeldt
Hej,

Jag har satt på en Thule takbox Polar 700på min XC60 igår och jag tycker att det låter jättemycket om den när jag kör 100 och över. Någon som har något tips! Jag har haft en V70 innan med samma takbox och då lät det inte hälften så mycket.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag har volvo (thule) space design 2300, snygg modell

hade vingprofil hållare till min V70N, men när jag köpte V70 II, köpte jag vanliga takbågar med t-spår, men vill köpa vingprofil igen så boxen kommer ned lite, för det låter otroligt mycket mer nu när jag ha de mer standardliknande bågarna.
av wessfeldt
Kan det låta mer om man har den för långt fram? Jag har satt den så att bagageluckan går att öppna max.
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]