Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alarsson30
Någon som vet vad som hänt D3órna - skulle hämta min nya V60 D3 Summum måndagen den 15:e men säljaren att felet måste åtgärdas och det kan ta 3-4 veckor. Det måst vara ett allvarligt fel - tips någon ?
av Lazy
Har också fått besked att leveransen av min V60 D3 blev försenad pga. av att "någon del saknades som var restad". ??:-/

Hade blivit lovad leverans v.45 nu gäller v.47-48 enl. min säljare.
av alarsson30
Det konstiga är att min bil redan står hos säljaren, jag kan alltså kramas med bilen men inte köra den. Måste vara något fel i bilen som man inte talar om !!
av Lazy
Det gör min med, så det är bara att vänta o hoppas på att "vad det nu är som ska bytas ut" fixas så snabbt som möjligt.

Men den som väntar på något gott............ :D
av Steff 99
Det verkar som om det är ett allvarligt problem "safety recall" med motorerna på de 5 cyl dieslarna.
Jag har hört att bilar XC60 och S60 som redan har levererats till kunder har fått lämnats in till ÅF och står nu där och väntar på åtgärder eller reservdelar , det skall tydligen röra sig om 4000 bilar varav 3500 står på fabriken i Ghent
av Lazy
Steff 99 skrev:Det verkar som om det är ett allvarligt problem "safety recall" med motorerna på de 5 cyl dieslarna.
Jag har hört att bilar XC60 och S60 som redan har levererats till kunder har fått lämnats in till ÅF och står nu där och väntar på åtgärder eller reservdelar , det skall tydligen röra sig om 4000 bilar varav 3500 står på fabriken i Ghent
Ja då är det väl bara att ställa in sej i kön och vänta (:-)
av omi
Enligt uppgifter i ett tyskt Volvo-forum (http://www.motor-talk.de/forum/neuer-vo ... 88017.html) lär det finnas ett problem med dieselledningarna som måste åtgärdas. Problemet har dock ännu inte bekräftats för V60 (men för S60). Först ska de bilarna åtgärdas som fortfarande finns vid fabrikerna, sedan de bilar som redan står hos handlarna. Ser ut som det kan ta någon eller några veckor...
av Petzzon
omi skrev:Enligt uppgifter i ett tyskt Volvo-forum (http://www.motor-talk.de/forum/neuer-vo ... 88017.html) lär det finnas ett problem med dieselledningarna som måste åtgärdas. Problemet har dock ännu inte bekräftats för V60 (men för S60). Först ska de bilarna åtgärdas som fortfarande finns vid fabrikerna, sedan de bilar som redan står hos handlarna. Ser ut som det kan ta någon eller några veckor...
Vet att personer från Volvo i skövde varit nere i Gent under ett par veckor för att åtgärda detta. Som beskrivs ovan gällde det något bränslerör som ej höll specen.
Användarvisningsbild
av opA
Min "morbror" har en ny S60 D3 och han har fått brev från Volvo ang. detta... den ska tydligen lämnas in snarast.
av MagnusVäxjö
Gäller alla D3, farsan har en V70 D3 dom han skulle fått för en vecka sedan, den står hos handlaren men får inte lämnas till kund. Han har inte fått besked om när den kan hämtas.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]