Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans!
Läst om många problem på forumet innan men idag bestämde jag mig för att bli medlem :)

Bil: Volvo v60 awd 163 hk d4 2014 års mdl 32000 mil (ombyggd till Atraktor) (ska ha den som bil sen igen enbart temporär lösning som traktor)

Info: Jag jobbade nu på höstlovet o körde lite skräp och fick punka när jag var på soptippen. Dock inte synligt förrens dagen efter då jag ska t skolan o ser hur bilen står snett ut och efter en snabb inspektion ser jag att höger bakfälg står på marken. Jag byter då till ett reservhjul från en c70 2010 som är relativt samma storlek till ytan.

Problem: Bilen har ett mycket annorlunda problem: iallafall för min erfarenhet: När jag kör framåt och bakåt och motorn kör så är det som vanligt. men när jag släpper på gasen så börjar de bullra höger bak. detta gäller även när jag lägger i neutral o frirullar. men här kommer nästa catch: lägger jag lit lätt ryck på bromsen i nerförsbacke så försvinner det helt och ja jag vet att slut bromsbackar kan göra konstiga grejer osv. men idag bytte jag bromsklossar på både höger o vänster såklart. dem hade slitit ojämnt på höger sida så jag la på bromcylinderfett innanför gummit. Men de visa sig va helt bortom för när jag kör nu igen så är det samma det bullrar från höger bak.

Lite om service, Förra ägarn har gjort service enligt boken men aldrig servat Haldex. Vad jag har kunnat läsa till mig så ska man inte göra det Heller nu. Kanske kan behövas vad vet jag? Låter proffsmekanikerna svara på detta!

Stort tacksam för alla svar och funderingar!
Personen med rätt svar bjuds på en triss ;)

Tack för det!
Mvh Bessmann
Gas knappen lyser inte

Hejsan! Jag har en V60 T5 2014 som är ombygg[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo vill bli mer "premium". En del av […]

Godkväll vänner. Först en fr&arin[…]

Hej allesammans! Läst om många problem[…]