Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
6f9d52e1-a345-4c34-aa31-f8629f146849.jpg
6f9d52e1-a345-4c34-aa31-f8629f146849.jpg (229.51 KiB) Visad 281 gånger

Efter en nära döden upplevelse på E6 igår så fungerar inte mittkonsolens infotainment panel längre.
Tyvärr hade jag inget att torka med och jag hade ingen möjlgihet att stanna bilen och ganska omgående så började olika system sättas på och stängas av (lane departure warning, parkeringsvarnare m.m) sen dog hela panelen.

Jag kan inte styra radio m.m och fläktarna är avstängda.

Jag plockade ner allt och tog ut kretskortet ur modulen, tvättade det rent med kemisk sprit men hittade inga "brända punkter".

Det hjälpte inte.

Jag har inte heller hittat några brända säkringar.

det enda felet bilen ger ifrån sig nu är "oncall service erfodras"

Har ni några fler ideer ?

värt att poängtera här är också att Volvia typ skrattade åt mig när de informerade mig om att min "helförsäkring" inte täcker "otur" inne i bilen utan endast exteriöra skador till följd av kollision mer eller mindre.
för att täcka interiör måste man ha "trygghetspaketet"

Mvh Tommy
Tillägg:

Efter avläsning:

Styrenhet infotainment: "Utebliven kommunikation med styrenhet klimatanläggning (CCM) generell felinformation, ingen information om feltyp"

PHM U016400: "Utebliven kommunikation med styrenhet klimatanläggning (CCM) generell felinformation, ingen information om feltyp"

Insåg precis att jag har ett körtillst&[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]