Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag hade min v60 på service för 33 000 innan jul, och i söndags tankade jag fullt. Idag på väg till jobbet fick jag tre motorstopp och halva tanken hade gått. Bilen fick bärgas. Jag kan inre så mycket om bilar själv men funderar självklart om det skulle kunna ha något att göra med service som utfördes. Då byttes enligt kvittot insug samt egrventil kylare. Dessutom kupéfilter, olja, startbatteri. Det jag undrar är om det som heter insug har med bränslesystemet att göra och om det kan vara det?

Jag skulle vilja veta något när jag ringer till verkstaden som utförde servicen imorgon så att jag inte bara får betala jättemycket mer om det kanske är något som de har bytt som är defekt. Tacksam för alla tips!
Har de gjort bränslefilterbyte kan de ha missat att skruva fast filtret/locket så att bränsle pumpas ut, själv missat det om man är lite snabb och nonchalant. Lätt att kolla, sätt på tändning/starta motorn och lägg dig bredvid bilen och titta med ficklampa om det börjar rinna/droppa någonstans under bilen.
Mvh
/Gård.
Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]