Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av R1Uffe
Har en strulande keyless på förardörren, den går inte låsa via den svarta knappen, öppna går bra genom att dra i handtaget bara.

Vad jag förstått så kommer man inte åt kontakten via handtaget som man kan göra på S/V60 modellerna, utan man måste bort med dörrsidan, det har jag gjort, men där inne är det som en extra dörrsida som är bultad.
Denna behövs ta bort för att komma åt kontakten. Är det någon som tagit bort denna och kan säga nå tips/trix? Behöver man göra något med dörrutan så den sitter mm.

Eller det bästa, kan det vara något annat problem att den inte går att låsa genom att trycka på den svarta keyless knappen
Användarvisningsbild
av Derank
vad felet är vet jag inte med du behöver inte ta bort dörrsidan för att lirka ur kontaktstycket till den svarta gummidutten/knappen. I dörrsidan har du en svart plastplupp i höjd med dörhandtaget, ta bort den och innanför den har du en torxskruv, lossa på den, sedan drar du ut enda delen an handtaget och sedan kan du lossa handtaget och lirka ur kontaktstycket med en liten bredmejsel el likande. Du ser hur det ser ut när du fått bort handtaget.

Jag gjorde samma misstag på min XC60 2016 då jag skulle lackera dörren.
av R1Uffe
Jag har provat att ta bort handtaget bara, men det kommer ingen kontakt, det är som att den sitter fast. Vet inte hur hårt an vågar dra.

Tyckte jag läste nånstans hör på forumet att det inte går att få fram kontakten på detta sätt. Men om du har lyckats så borde det gå
Användarvisningsbild
av Derank
2015 oh 2016 borde vara samma sak, men jag kan ha fel där. Du kan inte dra fram kontaktstrycket, men om du följer kabeln från handtaget så ser du vart kontaktstycket sitter och där kan du lirka loss dom från varandra. Tittar du in där handtaget sat fast så ska du se det
.

https://laga.se/visa-produkt?part=N-35197586
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Hej där.
Du kommer aldrig åt kontaktstycket till keyless från utsidan, du måste bort med den svarta dörrplasten tyvärr. Kontakten är parkerad i handtagsmekanismen. Visserligen en bakdörr här nedan, men det spelar ingen roll. Den sitter på samma sätt fram.

Retrofitp3

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]