Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
armfeldt skrev:skitenkelt faktiskt, bara följa instruktionerna
Njae..... Man måste veta hur mycket där är i, annars vet man inte hur mycket man ska fylla på. Är den tom så kompressorn har stannat är det enkelt, då finns det tabeller på hur mycket just ditt system rymmer. Sedan är "densiteten" olika på olika "medel" man fyller i. T.ex min 745-a rymmer c:a 900 g (R134) men när jag fyller med Julas Brännar gas räcker det med 2 burkar (c:a 500 g) så funkar den 2 - 3 år igen. Blir det för mycket gas stannar kompressorn och remmen slirar (i bästa fall)
av Närking
- - - när jag fyller med Julas Brännar gas räcker det med 2 burkar (c:a 500 g) - - -
Brännargas - är inte det gasol? Det verkar riskabelt att ha i systemet.
Senast redigerad av 2 Närking, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är (precis som andra "påfyllnads satser") en gasol blandning, fast billigare. Och inte lika brandfarlig som R1234yf eller t.ex 60 liter högoktanig bensin. Gasol brinner (förhållandevis jämfört med ovan nämda) längsamt
En liten notis till de som fyller på gas själv, ni vet inte vad det är ni häller i era bilar, och om ni sedan tar bilen till en riktig verkstad och deras maskin tar skada kommer ägaren till bilen med största sannolikhet få betala reparationer på ac maskinen alt köpa en ny beroende hur illa det är. Det är ett stort problem med alla gör det självare som lyckas trycka in gum gum och gasol eller andra främmande material i sina ac system. Ja det är billigare för stunden tills man får en näsbränna
Gasspjäll och limp-mode

Jag har en Volvo V70 1999 GLT. För ett tag se[…]

Är vissa färger värre än and[…]

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.