Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

https://www.facebook.com/groups/3446078 ... &ref=notif

Är det någon här som fått sina skärmar bytta på nån sorts förlängd garanti? låter ju för bra fär att vara sant.
Framskärmarna har ju en förmåga att rosta på just XC60 och i dörrhandtagen för den delen och enligt denna tråd på fejan så har några tydligen fått det bytt på nån sorts förlängd garanti?
Ja, det är massor med personer som fått de bytta eller omlackade på Goodwill, Volvo ÅF har en bulletin ifrån Volvo centralt på detta. Det är alltid en individuell bedömning om de ger OK eller ej beroende på olika faktorer.
Mina båda framskärmar på min my17 har blivit omlackade av Volvo 2ggr då färgen släppte första gången så de gjorde om allt igen. De bytte även ut "tvättsvamparna" innanför skärmarna som tar åt sig vatten till en nyare version, de är en stor anledning till att rosten kryper fram förutom stensprutet på kanterna och nötningen emot innerskärmen. Skärmarna byttes inte då de inte var tillräckligt rostiga så de skrapades ren, epoxigrundades och lackades.

Att det rostar vid handtagen är att smuts nöter mellan handtaget och lacken ner till plåten, det åtgärdar man enkelt med transparant 3M-folie innan det blivit för mkt slitage.
Tycker det är underbart med alla dessa bulletiner som ÅF har och man servar skiten hoss dom och påpekar bla det med skärmarna och de har ingen aning om nån typ av goodwill el likande. Men jag är inte förvånad heller. Ska bli intressant att fejsa dom till veckan och höra vad dom säger, ingen som har nått bulltinnummer el så på fixen, fanns någon sida för man kunde se det på, har dok glömt adressen.
Intressant (på ett tråkigt sätt) att XC60 verkar vara så mycket känsligare för detta än V60 av samma årsmodell.
Visst fanns det lite ytrost innanför innerskärmarna (MY17 21700 mil) när jag nyligen hade dessa borta för rengöring och rostskydd, men absolut ingen gravrost eller lacksläpp.
verkar inet finnas med där, vet inte hur tillförlitlig den där källan är heller, finns några poster med extended warranty, står dok inte vad det avhandlar, jaja, får ta det med skadeverkstaden el ÅF till veckan igen.
det spelar ingen roll hur mycket du fyller i de där stenskotten, de sprider sig hela tiden, de fösta bubblorna kom efter ca 1år på bilen, har såklart slipat ur och lagt i stenskott med jämna mellanrum, men det spelar ingen roll, det fortsätter såklart iaf att bildas rost osv. Förra året lackerade jag själv om vänster framskärm och förardörr, men det kommer att komma fram igen där ochså så småningom. Har volvo centralt gått ut med att man byter framskärmar. då är det något som är konstigt, men vi får se vad de säger.

https://ibb.co/zZnVsFs

Matematiskt är risken låg, så jag[…]

Drivaxel sitter som berget....

@Erik Å , Jo, kanske. Får man av […]

Alla är vi olika. Jag har inga som helst pro[…]

Swm fel DD41 DD50 och DD51

För felkoderna: Se länkar till felbeskri[…]