- tis 11 jun 2024, 15:43
Vi har en xc60 D5 -09 som vi trivs bra med. Den har gått 28 000 mil och vi har kostat på den en hel del genom åren. Nu kommer det rost i alla skärmkanter utom höger fram där har vi bytt skärm.
Skulle jag ge mig på att laga detta skulle det bara bli halvdant.
Så jag lever med frågan; skall vi kosta på att en firma får fixa detta, eller helt enkelt byta bil medan tid är?
I såna fall siktar vi in oss på en xc60 T5 -08/09 med ca 10 000 mil, för mellan 300-350 000 kr.
Vi är båda pensionärer nu och bilen går ca 1500 mil/år
Ett skäl till att byta skulle också kunna vara att det med stor säkerhet kommer andra reparationer med tiden.
Det finns naturligtvis för och emot båda alternativen. Hjälp mig gärna att tänka och få lite ordning på tankarna.
Skulle jag ge mig på att laga detta skulle det bara bli halvdant.
Så jag lever med frågan; skall vi kosta på att en firma får fixa detta, eller helt enkelt byta bil medan tid är?
I såna fall siktar vi in oss på en xc60 T5 -08/09 med ca 10 000 mil, för mellan 300-350 000 kr.
Vi är båda pensionärer nu och bilen går ca 1500 mil/år
Ett skäl till att byta skulle också kunna vara att det med stor säkerhet kommer andra reparationer med tiden.
Det finns naturligtvis för och emot båda alternativen. Hjälp mig gärna att tänka och få lite ordning på tankarna.