Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hampust123
Har en volvo v60 2012. För någon dag sedan så började larmet lösa ut när jag låser bilen. Sirenen tjuter när larmet går, så den är inte trasig? Kan inte heller lämna bilen olåst för efter ett tag så låser sig bilen av sig själv och då går larmet direkt. Någon som har något förslag på vad det kan vara?
av matis1995
Sent svar, men kanske hjälper.
På min var det larmsirenen som felade. Finns en säkring för larmsiren/Obd2 uttag under handskfacket. Drar du ur den så kan du låsa, och larmet fungerar, men då bara med bilen vanliga tuta.
Fick plockat loss sirenen för någon vecka sedan och den var full med vatten.
av UnleashFusion
Finns det ingen inställning där du kan varje gång du stänger av bilen så frågar den dig om du vill reducera larmnivån? eller spelar det ingen roll och larmet går i gång iallafall?
av matis1995
Reducerad larm nivå stänger av rörelsesensorerna om jag förstått rätt för att inte lösa ut vid parkering på färja, eller om man transporterar bilen med släp. Är larmsirenen trasig så kommer den aktivera så snart man larmar på.

" Larmets rörelse- och lutningssensorer stängs av när reducerad larmnivå är aktiverad. Larmet reagerar då inte på rörelser inuti bilen eller om bilens lutning förändras"
Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]

Volvo reservdelsnr: 32288517 Pris på Bilia: […]

trasig parkerigssensor

PDC's har tyvärr flertal artikelnumme[…]