Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hitta en tråd när jag sökte lite och tydligen ska det finnas en bulletin eller liknande att de byte ut ett ac rör som har någon slags inbyggt ljuddämpning.

Någon som vet något om detta och kanske nummer på detta rör

Ska va till min xc60 2.4 d3. 2011
av Swedespeed
Googla Volvo Technical Journal TJ 29474 som handlar om detta. Har själv ibland ett lätt "ylande" ljud inne i kupén på mina 2 bilar (V60-11 D3 och V70-10 2.4d) som försvinner när jag stänger av AC´n. Hörs inget i motorrummet. Kolla också info på ACPARTS.SE om du skriver in ditt reg nr och klickar på kompressor. Den Sanden kompressor jag har PXC16 kan tydligen ge upphov till detta missljud genom något slags pulsering/kavitering utan att det är något direkt fel och enl Volvos TJ ska man då bara byta en ac-slang,i mitt fall från originalmonterat 31332152 till ny 31407976 som ska vara ljuddämpad. Denna nya slang fabriksmonterades tydligen från ca 2016/2017 och finns många att köpa på skroten Bildelsbasen/Laga etc (dyr på Volvo !). Jag har köpt denna men ej monterat så vet ej om det funkar.
Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]

Volvo reservdelsnr: 32288517 Pris på Bilia: […]

trasig parkerigssensor

PDC's har tyvärr flertal artikelnumme[…]