Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Problemet jag har är att jag nyligen fått problem med centrallåset på vår V60 från 2016 som vi köpte begagnad från en bilfirma för drygt två månader sedan.

I displayen på instrumentpanelen så får jag en varning att förardörren är öppen fastän den rent fysiskt är stängd.
Denna felsignal får till följd att jag inte kan låsa bilen. När jag låser bilen manuellt (med nyckeln) så låses bara förardörren. De andra förblir olåsta.

Om jag försöker låsa centrallåset med knappen på nyckeln så hör jag inga livstecken från de olika låskistorna. När jag däremot "låser upp" genom att tryck på den knappen så hör jag ett klick från låskistorna.
Jag har inte hittat någon på nätet med just detta fel. Är det någon som har en aning om vad det kan röra sig om?

Det är tydligen vanligt med kabelbrott i övergången mellan dörr och kaross. Problem med en mikrobrytare i låskistan nämns också som ett vanligt problem.

Jag har fått tid på verkstad den 1:a augusti. Det är lite surt att inte kunna låsa bilen när man skall göra en sådan enkel sak som att åka och handla.
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?