Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fgrhm
Halloj, en tub kontaktlim har tömt sig efter att ha legat i solen på framsätet och läkt ut längst in på sätet mot ryggstödet i min stackars bil. Letar efter någonvart det går att köpa ny klädsel till sätet men hittar ingenting. Hittar bara överdrags eller helt ny stol.

Är det någon som vet var det går att köpa ny eller begagnad orginalklädsel?
Senast redigerad av 1 Fgrhm, redigerad totalt 0 gånger.
av Fgrhm
TommyP86 skrev:Volvo återförsäljare.
Hörde av mig till bilia som skulle forska i saken. Misstänker att svaret inte blir tillfredställande ekonomiskt :-) men det vore ju skönt om det gick att få ny klädsel. Den ska ju ändå av för att ersätta airbagen om jag förstått det hela rätt.
av Fgrhm
KalleJ skrev: tor 18 maj 2023, 22:07 Lycka till med att byta klädsel utan att ta ut stolen :D
Tyvärr är nog en stol från skroten bästa alternativet.
Nu läste du nog mellan raderna ;-) Arbetet blir ju detsamma oavsett men det känns onödigt att byta hela stolen när bara tyget är skadat.
Fgrhm skrev: tor 18 maj 2023, 21:53 Halloj, en tub kontaktlim har tömt sig efter att ha legat i solen på framsätet och läkt ut längst in på sätet mot ryggstödet i min stackars bil. Letar efter någonvart det går att köpa ny klädsel till sätet men hittar ingenting. Hittar bara överdrags eller helt ny stol.

Är det någon som vet var det går att köpa ny eller begagnad orginalklädsel?
kolla beg. Bildelsbasen , eventuellt åka till närmaste skroten och kolla på just din bil. oavsett kommer du behöva flytta airbagen från din gamla till den beg.
av Doomis
Klart klädseln går att köpa på Volvo ÅF, beroende på utseende är det olika priser. Bytet SKA en volvoverkstad klara av, annars får de skämmas och spika igen verkstadsdörren.

Finns ingen lös slangstump och hittar bara tv[…]

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]

Ser nästan ut som att automatxhoken har k&aum[…]