- mån 08 maj 2023, 20:52
#1540407
Hej!
Vi fick ett kopplingshaveri i Februari då vi körde på en motorväg. Vi körde en liten bit för att komma av motorvägen och när vi stannade så rykte det från motorn och kopplingspedalen fastnade i botten.
Våran bilverkstad fixade kopplingen och bilen gick bra igen men nu har det gått två månader sen dom lagade den och bilen började låta konstigt när man började accelerera. Så vi fick den felsökt hos dom igen.
Nu när dom felsökt bilen sade dom att svänghjulet var trasigt. Jag frågade dom om inte det borde ha byts i samband med kopplingsbytet men dom sa att dom hade kollat på det och det hade sett bra ut.
Det jag undrar över är om det är rimligt att ett svänghjul som ser fullkomligt bra ut vid kopplingsbytet går sönder så tätt inpå som bara 2 månader efter reparationen?
Vi fick ett kopplingshaveri i Februari då vi körde på en motorväg. Vi körde en liten bit för att komma av motorvägen och när vi stannade så rykte det från motorn och kopplingspedalen fastnade i botten.
Våran bilverkstad fixade kopplingen och bilen gick bra igen men nu har det gått två månader sen dom lagade den och bilen började låta konstigt när man började accelerera. Så vi fick den felsökt hos dom igen.
Nu när dom felsökt bilen sade dom att svänghjulet var trasigt. Jag frågade dom om inte det borde ha byts i samband med kopplingsbytet men dom sa att dom hade kollat på det och det hade sett bra ut.
Det jag undrar över är om det är rimligt att ett svänghjul som ser fullkomligt bra ut vid kopplingsbytet går sönder så tätt inpå som bara 2 månader efter reparationen?