Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi har kikat på en V60 (1st gen), även om den inte har gigantiskt lastutrymme så borde den funka till familjen.
Vi ska snart byta till en bakåtvänd bilbarnstol till vår son och hade varit bra att veta om det kommer passa eller om vi ska kika på en annan modell än V60. Ett babyskydd från Britax gick att sätta bakom förarplatsen med bälte, dock inte många centimetrar kvar. Tar väl mer plats med ISOfix-basen dock.
Jag är uppemot 1,9 m, funkar det med en bakåtvänd bilbarnstol bakom mig i förarstolen?
Vanligtvis hade jag åkt till bilhandlaren eller där man köper barnstol och testat men nu när vi inte har något av det så svårt att säga något.

Vilka bakåtvända barnstolar har ni och hur långa är ni?
I ditt fall skall du åka till en Volvohandlare och köpa barnstol. Det finns många barnstolar att välja på, men alla passar inte i alla bilar. I fallet Volvo är det så att Volvo själva (någon underavdelning) har tagit fram stolar som passar i deras bilar.
Jag kan tillägga att Isofixfästen numera bara tycks finnas på ytterplatserna i baksätet på dagens bilar. Alltså bara höger eller vänstersidan i baksätet. Där väljer man sida efter hur praktiskt det är att sätta barnet i stolen.
av JcN
Jag har erfarenhet från v50 med bakåtvänd och att vara 1,85 men jag syftar på att en v60 inte är jättemycket rymligare i kupén.
Att sätta våran Axkid minikid 2 bakom förarplats går men då finns det inte någon rimlig chans att få plats som förare tyvärr.

// Jonas
Kommer inte fungera, kör V60 2014 och är 195 cm lång.
Bakom mig får ingen bakåtvänd stol plats, men har haft den bakom passagerarplatsen och frun bakom mig.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw