Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petrowley
Köpte nyligen en 2018 V60 T3
Försöker hitta motortemperatur mätaren. Enligt all info jag hittat i instruktionsboken och på internet, ska man trycka på OK knappen på blinkersspaken, sen snurra på fingerhjulet tills ordet TEMA syns.
Jag lyckas inte hitta det. Är detta med TEMA kanske extratillbehör eller bara på dyrare modeller?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Du måste ha motorn igång för att det ska fungera.
Sen är ju förutsättningen att du har den digitala instrumenteringen, men det förutsätter jag att du har...

av petrowley
Jo motorn var igång. Ingen aning om jag har digitala instrument, därför jag själv tänkte att det kanske är en snikmodell jag har. Men tack
av RonnieLkpg
Digital förardisplay ingick som standard i Momentum- och Summum-paketen. På en Kinetic eller Classic Edition var analogt instrument (med vanliga mätarnålar) standard, men man kunde köpa till digitalt instrument. På denna sida (ur instruktionsboken) kan du läsa mer om skillnaderna: https://www.volvocars.com/se/support/ma ... instrument

Konstigt nog verkar inte tempmätare för motorn ingå om man har analogt instrument (min egen bil har digitalinstrument, så jag har inte reflekterat över detta tidigare).

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]