Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ute och körde igår och allt var som vanligt, gick in i butik och kommer ut igen så går bilen som skit och den säger DSTC Service erfordras.

Tar mig hem och kopplar in OBD och det ligger en del gamla koder, rensar till fräscht och tar ut nya.
Vad den är arg över är att spridare 1 har tokiga värden.
Mäter upp alla spridare och de ligger runt 180kohm och kommer dit snabbt vilket jag såg på en youtube video att det är så de ska vara, går det långsamt dit så är den dålig och har den andra värden så är den superdålig.
Spridare 1 har 400ohm vilket är en skillnad på sisådär 180kohm.

Nu till min fråga, är det rimligt att den skjuter ett DSTC meddelande för en dålig spridare eller är det mer rimligt att det är två fel?

Innan ni skriver det, ja jag vet att jag kan köra den till volvo med en presentkorg fylld med tusenlappar.
kontakterna är som nya och det är ju åt fel håll, dvs med 400ohm är det rimligtvis kortis någonstans i spolen.
5000 spänn på volvo, 2500 på skroten, 1000 spänn i utlandet. Alltså det här landets valutavärde...
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw