Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tamparay
Hej,

Har läst i lite olika trådar om folk som monterat dit ett extra uttag i bagaget och tänkte göra detta för att kunna ha kylbox där framåt våren. Jag kände med handen innan för luckan till baklampan på vänster sida och kände då utskärningen för uttaget. Har någon koll om det är så att kablage ligger fördraget så det enbart räcker att köpa uttaget? Eller är det ett större projekt så man behöver montera ner klädseln?

Jag har kollat lite på instruktionerna som finns på Volvos hemsida men utan att få klarhet i det. Tacksam för hjälp!
av Catan90
Jag läste på någon tråd ganska länge sedan men att det var någon som hade bara köpt en 12v uttag och kablage var gör draget så det blev enkel installation

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Användarvisningsbild
av Micce1980
Uttag har jag liggandes som du kan få köpa till en ok peng. Dock tror jag du behöver kablage, jag hittade inget till en V60 MY12 jag hade

Kolla här och gräv :)
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... (-18)/2016

Borde räcka med att lyfta ur golvet i bagaget och fram med pannlaman och se efter samt känna sig fram
av III
Jag monterade ett i min v60-18. Jag beskrev i en tråd hur jag gjorde. Kolla om du hittar den tråden. Mycket enklare än monteringsanvisningen beskriver. Lossa luckan för baklampan på vänstersidan. Där känner du markering för var uttaget ska sitta. Med en vass mattkniv gjorde jag ett snitt och såg att jag var på rätt plats. Skar ut hålet. Gick sen lätt att släppa ner kablarna och fiska upp dem med luckan till reservhjulslådan borta. Sen koppla in på avsedd plats. Några buntband så allt satt snyggt. Så har jag för mig jag gjorde.
av III
Tamparay skrev: lör 29 jan 2022, 20:56 Tack för era svar! Då känns det som en ganska enkel uppgift, det var alltså inte fördraget för dig?

Ingår det kablage i denna då? Det är samma artikelnr som på Volvos hemsida.

https://www2.bilia.se/biltillbehor/pack ... _31435603/#
Jag minns inte hur det var. Men kabelmatta behövdes mellan uttaget och bilen, har ett minne av att det var en sats med både uttag och kabelmatta med säkring.
av Tamparay
III skrev: lör 29 jan 2022, 23:15
Tamparay skrev: lör 29 jan 2022, 20:56 Tack för era svar! Då känns det som en ganska enkel uppgift, det var alltså inte fördraget för dig?

Ingår det kablage i denna då? Det är samma artikelnr som på Volvos hemsida.

https://www2.bilia.se/biltillbehor/pack ... _31435603/#
Jag minns inte hur det var. Men kabelmatta behövdes mellan uttaget och bilen, har ett minne av att det var en sats med både uttag och kabelmatta med säkring.
Tack då får jag helt enkelt kolla med ÅF vad kitet innehåller o beställa det! :-)
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]