Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mekmick
Hej!

Ska komplettera min fabriksmonterade mok-värmare med en Calix batteriladdare .

Var har ni placerat själva laddaren samt fäst densamma (skruv, buntband)?
Har läst lite trådar men inte fått någon bra bild av bästa lösning på V60.
Vad jag förstått är mok-installationen under motorn så ska in på OK GDS och tänker det underlättar att ha en bra plan 🙂
Har skaffat en 0,5m-kabel vilket rekommenderats.
Jag har ingen V60, så jag vet inte hur det ser ut där. Men Calix är ju det samma som Volvo Original och det finns ju monteringsanvisningar för värmare och batteriladdare och allt möjligt annat till din bil om du går in på Volvocars sida. Du använder ditt regnummer som inloggning och det är naturligtvis gratis.
Calix tillverkar åt Volvo i Volvos namn.
Kolla installationsanvisningarna på Volvos tillbehörssida för just din bil/årsmodell så kan du ladda ner detaljerade beskrivningar för installationen av deras laddare och installera likadant.
Mekmick skrev: tis 24 aug 2021, 10:40 Hej!

Ska komplettera min fabriksmonterade mok-värmare med en Calix batteriladdare .

Var har ni placerat själva laddaren samt fäst densamma (skruv, buntband)?
Har läst lite trådar men inte fått någon bra bild av bästa lösning på V60.
Vad jag förstått är mok-installationen under motorn så ska in på OK GDS och tänker det underlättar att ha en bra plan 🙂
Har skaffat en 0,5m-kabel vilket rekommenderats.
Detta är monteringsanvisning för V60 från Volvo: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 18)%202015
Stort tack för svaren och länken. Många bilder men ändå inte solklart. Kanske måste bli van vid Volvo-beskrivningar... (Rimligen klarare med innerskärmen borta också 🙂).
Ska de tolkas som att det finns ett fäste bakom stötdämpare vänster fram med förborrade hål och man lossar ngn annan ”burk” för att få dit den - Förstår inte riktigt vad prylen på bild 43 är.

Var mycket skruvar och något fäste i instruktionen vilka jag inte tror följde med från Calix.. Men ska ut i garaget och kolla vad som var i lådan.
Det står beskrivet vad det är: "Fordon med larmsiren". Så det är larmsirenen man lossar för att montera dit fästet för laddaren.

Köper man inte laddaren specifikt för sin bil från volvo så får du ju inga fästen m.m för att få till en bra montering.

Mvh
Per

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]