Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Felkodssynkronisering 2021-05-27 08:57
Felkodsavläsning #1
Volvo
CEM - Central electronic module (GGD)
0x909B15 - Nummerskyltsbelysning
0x90E515 - Väckningssignal styrenhet motor (ECM)
0x91D914 - Bilbatteri
0x407768 - Inga felkoder hittades.
CVM - Closing velocity module
0xC40168 - Ogiltig data mottagen från styrenhet motor (ECM)

Dessa felkod er får jag efter optimering bsr kan detta vara endast att bil batteri är dåligt? Bsr sa att jag borde göra en norsk reset alltså att koppla ur batteri pluggen reserta bilbatteri och sedan radera felkoderna och där efter göra en ny sökning.
Men då är frågan vad betyder ogiltig data mottagen från styrenheten motor kan detta dyka upp vid dålig bilbatteri

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Man får ofta felkoder efter optimering eftersom det inte är Volvo original. Sålänge bilen inte får konstigt eller att du har en motorlampa som lyser är det ingen fara. Är batterit dåligt skadar det inte att byta det ändå.

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

theodorkalin skrev:Man får ofta felkoder efter optimering eftersom det inte är Volvo original. Sålänge bilen inte får konstigt eller att du har en motorlampa som lyser är det ingen fara. Är batterit dåligt skadar det inte att byta det ändå.

Hmm intressant varför säger bsr att man inte får något fel kod

theodorkalin skrev:Man får ofta felkoder efter optimering eftersom det inte är Volvo original. Sålänge bilen inte får konstigt eller att du har en motorlampa som lyser är det ingen fara. Är batterit dåligt skadar det inte att byta det ändå.

Jaså? Jag har aldrig fått några felkoder.
Catan90 skrev: tor 27 maj 2021, 09:59
Buckshot skrev:Ett dåligt batteri kan ge en massa konstiga felkoder.
Kan bil batteri bli dåligt på 5 år

Ja mitt fick bytas efter 3 år. Det beror på hur bilen används. Om du kör bara korta sträckor och använder motorvärmaren mycket så tar batteriet slut snabbt. Mitt batteri tog slut därför att bilen stod 1 år utan att laddas. Åk till en verkstad och be dom mäta batteristyrkan.
Senast redigerad av 1 Buckshot, redigerad totalt 0 gånger.
theodorkalin skrev:Väldigt vanligt att man ser i Vida när man läst ut bilen att det ligger 1 eller flera felkoder på ECM just efter optimering. Som sagt så är det inte alltid, men oftaBild

Läste felkod erna via bsr ppc lade till diagnos funktion :) men jag testar med norsk reset därefter får jag felkoderna igen går jag och mäter batteriet sedan byter i värsta fall tack för tipset

theodorkalin skrev:Väldigt vanligt att man ser i Vida när man läst ut bilen att det ligger 1 eller flera felkoder på ECM just efter optimering. Som sagt så är det inte alltid, men ofta

Instämmer. Jag har haft felkoder i mina som jag har haft RICA i och då utläst med VIDA.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]