Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som vet om "körjournalen" går att få fram, för de dagar bilen varit på verkstad...och ev körts under de dagarna? Som det är nu, så kan jag bara se på kartan vart bilen står, men det har inte reggats några körningar eller starter...
Har inte bilen kört mer än några meter in/ut ur verkstaden osv. så kommer ju inget ha registrerats. Starter och små kortkärningar av bilen registreras ju självklart inte i körjournalen. Vad är problemet?
dannesk skrev: lör 08 maj 2021, 00:35 Har inte bilen kört mer än några meter in/ut ur verkstaden osv. så kommer ju inget ha registrerats. Starter och små kortkärningar av bilen registreras ju självklart inte i körjournalen. Vad är problemet?
Bilen ser väldigt "använd" ut.
Hur verkar det med vägmätaren....kan den justeras efter "provkörning"?
Dieselvolvo skrev:Bilen ser väldigt "använd" ut.
Hur verkar det med vägmätaren....kan den justeras efter "provkörning"?
Är väl ingen verkstad som manipulerar körsträckan för att döja körning på en bil vilket inte är så lätt på en modern bil där mätarställningen loggas i datorerna! Varför tror du att någon skulle nyttjat bilen, varför bekymmrar du dig om detta och vad innbeär att den ser använd ut? Om något är trasigt eller har förstörts av verkstaden är det väl bara att prata med dom.
Annars så är det väl inte konstigt att bilen provkörts av verkstaden beroende på vad som gjorts som du inte nämner men detta skulle loggats i Min Volvo. Mina bilar som varit inne på verkstad har provkörts för felsökning och diverse tester och det är inget konstigt med det.
Dieselvolvo skrev: fre 07 maj 2021, 22:44 Någon som vet om "körjournalen" går att få fram, för de dagar bilen varit på verkstad...och ev körts under de dagarna? Som det är nu, så kan jag bara se på kartan vart bilen står, men det har inte reggats några körningar eller starter...
Jag ser då alt i VOC, när bilen körts in i verkstaden och när den körts ut igen, allt loggas i körjournalen.
Derank skrev:
Dieselvolvo skrev: fre 07 maj 2021, 22:44 Någon som vet om "körjournalen" går att få fram, för de dagar bilen varit på verkstad...och ev körts under de dagarna? Som det är nu, så kan jag bara se på kartan vart bilen står, men det har inte reggats några körningar eller starter...
Jag ser då alt i VOC, när bilen körts in i verkstaden och när den körts ut igen, allt loggas i körjournalen.
På min bil brukar man se verkstadskörningar sporadiskt. Man kan se när den körts in men inte ut eller vise versa, det är väl på gränsen för att det skall registreras antar jag.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]