Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja jag undrar om detta borde ingå in garantin eftersom min ac blåser knappt kallt luft jag täckande svenskt bil garanti också men orkar inte skumma genom allt info vad den tecknar eller inte så kanske någon här har erfarenhet om den täcker eller inte täcker. vet inte om ens förra ägaren har gjort ac underhåll. kanske behövs bara en på fyllning vet jag inte heller men då är min fråga som sagt borde detta ingå in min garanti
Catan90 skrev: sön 18 apr 2021, 15:25 Tja jag undrar om detta borde ingå in garantin eftersom min ac blåser knappt kallt luft jag täckande svenskt bil garanti också men orkar inte skumma genom allt info vad den tecknar eller inte så kanske någon här har erfarenhet om den täcker eller inte täcker. vet inte om ens förra ägaren har gjort ac underhåll. kanske behövs bara en på fyllning vet jag inte heller men då är min fråga som sagt borde detta ingå in min garanti
Du orkar inte läsa igenom villkoren för en "garanti" du betalat för?

Har du köpt bilen av en seriös handlare? I så fall reklamerar du och handlaren fixar.
Svensk Bilgaranti är en scam som du gått på...
Håller med de andra, men det är väl ganska vanligt att garantier undantar just AC jobb, antingen i villkoren eller genom att säljaren i varudeklarationen angett att ac funktion inte är testad och inte garanteras eller liknande.

För övrigt är dwt väl ett tveksamt förfarande att "bara fylla på". Om det är ont om kylmedia så lär den väl ha läckt ut någonstans...
Det är ju från bilia Outlet så ja det är seriöst bolag visst jag har läst när jag köpte bilen men nu när jag tänker efter så kommer jag inte ihåg om det stod med något om acn så tänkte jag skriver ett inlägg snabbt innan jag plockar fram allt och går igenom det en gång till

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Nu jävlar har jag tagit fram allt på punkt 13 står det så här
Luftkonditionering kompressor, kondensor, och databoxen för luftkonditionering gäller detta acn eller inte annars finns det ingen specifik punkt som handlar om acn. Men då är min fråga säljaren är bilia Outled han lovade att inget fel skulle finnas och han skulle stå för all kostnad ifall det dök upp något inom närmsta 6 månaderna. Vilket han gjorde var tvungen att byta ut hela volvo on call för ca 7000 kr eller något som bilia fakturerade Outled och så funkade allt. Men tänkte aldrig på acn mitt i vintern därav glömde jag testa den

ridax skrev:Håller med de andra, men det är väl ganska vanligt att garantier undantar just AC jobb, antingen i villkoren eller genom att säljaren i varudeklarationen angett att ac funktion inte är testad och inte garanteras eller liknande.

För övrigt är dwt väl ett tveksamt förfarande att "bara fylla på". Om det är ont om kylmedia så lär den väl ha läckt ut någonstans...
Om det läcker ut någon stans ingår inte sånt i garantin?

ridax skrev:
Catan90 skrev: Om det läcker ut någon stans ingår inte sånt i garantin?
Det får du ju läsa i villjoren för att ta reda på (eller ringa och fråga). Jag bara menade att ditt uttryck det kanske bara är att fylla på gas beskriver ett undermåligt jobb, då man bör läcksöka och täta först.
Är det normalt att det tar slut på 5 år gammal bil om man inte har fyllt på. Kanske är för att den inte är påfylld innan och att den tagit slut. Eller kan den ta slut är frågan

Catan90 skrev:
ridax skrev:
Catan90 skrev: Om det läcker ut någon stans ingår inte sånt i garantin?
Det får du ju läsa i villjoren för att ta reda på (eller ringa och fråga). Jag bara menade att ditt uttryck det kanske bara är att fylla på gas beskriver ett undermåligt jobb, då man bör läcksöka och täta först.
Är det normalt att det tar slut på 5 år gammal bil om man inte har fyllt på. Kanske är för att den inte är påfylld innan och att den tagit slut. Eller kan den ta slut är frågan

Normalt så ska man aldrig behöva fylla på media för då har man läckage och då måste det felsökas och fixas. Det kan ju vara något annat än lågt tryck i systemet som orsakar att du inte får kyla så då får man felsöka.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]