Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommy12345302
hej
jag har en Volvo V60 årsmodell 2017 (gamla utseendet) som rullat 6000 mil. Har en T4 bensin motor och manuell växellåda. På senare tid har det blivit allt svårare att få in backväxeln. Det går men det bjuder på motstånd. Vet någon vad det kan vara utifrån denna bristfälliga info?

Kopplingen tar inte högt/lågt utan verkar fungera som den ska

Jag åt lunch med en kompis nyss om berättade om sin kompis V70 2015 där denne fått byta automatlåda efter 12000 mil och nu säger volvo att motorn behövs bytas för ca 50K. Har Volvo ingen kvalitet längre på sina prylar? Jag hade en volvo 740 som rullade jämt, fantastiskt bra var den
av tommy12345302
och idag var bilen på service och svaret är att kopplingen är på väg att ge sig. Samt att bromskivor bak behövs snart bytas då det blivit spår i dom. Detta på en bil som rullat 6800 mil (skrev fel ovan). Efter prat med Volvos servicetekniker så sa de indirekt att det är svag kvalite i bilarna, mkt stora problem med växellådor, enorma problem med automatlåder osv. Nu varken vill eller tänker jag hänga ut dessa, men jag kör bara några tusen mil till med denna bil och så köper jag en annan bil, av annat märke och så hoppas jag att det märket kan leverare kvalitet. KIA är ju ganska billig och har lång garanti. Fan vad jag är besviken på volvo, vilken skräp
av kievY
Vart har ni hört/läst att det är problem med automaterna? Vad är det som krånglar med dessa lådor?

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]