Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo V60 T3 MY2018 (early)

Hej, i dag när jag kört omkring 20 mil och kom ut på motorvägen började bilen skaka kraftigt, ungefär som om det vore punka på ett däck, men bara i höga hastigheter (70+). För att göra en lång historia kort så lyckades jag komma fram till att skakningarna berodde på packad snö/is som samlats i hjulhusen, och som förmodligen hade börjat lossna. Efter att jag fått bort snön/isen med högtryckstvätt så försvann skakningarna helt. Kan tillägga att det inte dök upp några varningssymboler under tiden.

Mina frågor till er på forumet är: Är detta vanligt? Finns det något jag kan göra till nästa gång för att det inte ska hända igen? Och finns det en risk för att någonting kan ha skadats i samband med skakningarna?
Du hade fått is/snö i fälgarna, inte i hjulhusen, som orsakat obalans. Nej det är inget skadligt och kan hända ibland på vintern när typ haft bilen parkerad och det snöat/blåst in snö i fälgarna. Du får ta bort det innan du kör om du ser att det drivit in snö/is där annat kan du inte köra än att parkera bilen i ett parage.

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]

Vart står det att den stått i garage[…]

Hej, slangen läker och måste bytas vilk[…]

Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]