Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wisiano
Kanske dum fråga men ställer den ändå.
Jag använder ju parkeringsvärmare för att värma kupén.
Men om man vill kyla ner kupén via VOC ? Är det fjärrstart på appen man ska välja då?

Och hur noga är ni med att man ska köra minst lika många minuter som man har värmaren igång? Har ni fått problem med låg batterispänning ?
av dannesk
Wisiano skrev:Kanske dum fråga men ställer den ändå.
Men om man vill kyla ner kupén via VOC ? Är det fjärrstart på appen man ska välja då?

Och hur noga är ni med att man ska köra minst lika många minuter som man har värmaren igång? Har ni fått problem med låg batterispänning ?
Vad är det för bil och modell du syftar på som för det mesta aldrig nämns? Har du fjärrstart på bilen, är det en VEA motor?
Bilen ska helst gå lika länge som värmaren gått för att batteriet ska laddas upp, jag kör inte så men stödladdar istället batteriet typ 1ggr i veckan.
av Wisiano
dannesk skrev: fre 05 feb 2021, 23:22
Wisiano skrev:Kanske dum fråga men ställer den ändå.

Vad är det för bil och modell du syftar på som för det mesta aldrig nämns? Har du fjärrstart på bilen, är det en VEA motor?
Bilen ska helst gå lika länge som värmaren gått för att batteriet ska laddas upp, jag kör inte så men stödladdar istället batteriet typ 1ggr i veckan.
Volvo s60 D3, MY2018.
Har fjärrstart funktionen på appen.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Ja fjärrstartar du bilen startar ju kylan ett par sekunder efter. Egentligen får man ju bara tomgångsköra i 1 minut men kyla ner går ju i regel betydligt fortare än att värma upp så 1-2 minuter gör ju stor skillnad om bilen står i solen på sommaren.

Vart står det att den stått i garage[…]

Hej, slangen läker och måste bytas vilk[…]

Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]