Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1425958
Hej

Skulle uppskatta fall någon kan hjälpa mig i mitt problem.

Har fått felkod p0258. Provat att nolla denna och den kommer inte tillbaka förrns efter dryga veckan.

Vad jag förstår enligt denna artikel

https://sv.vermin-club.org/p0258-obd-ii ... b-low-4112

Så skall det vara problem med bilens sensor för bränsletryck? Eller e jag helt fel ute?
Försökt titta under all jäkla plast men finner inte denna sensor? nån som kan guida mig var den sitter eller kan länka bild eller något? Kollat på skruvat och Mekonomen men ingen verkar ha denna sensor?

Bilen går bra annars.

Tacksam för hjälp :-)
#1431576
Hej igen

Provade att byta en sensor och problemet försvann direkt men idag till jobbet så tändes samma kod igen.. så förmodligen är det pumpen som måste bytas.. ändå 😒
#1540579
Hej
Har bilen enligt rubriken med felkod P0258 med text ”injections pump fuel metering control B low(cam/rotor/injector) ”. bilen körning har inte påverka inte av felkod och har kraft. Bränsle förbrukning är normal. Behöver eran tips . Vet inte om jag ska bytta bränsletryck sensor eller bara börja med pumpen först Tack på förhand.

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]