Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Jag kör med torkarna utfällda när minusgraderna kryper på, och vet att torkarna går igång så fort motorn startas och riskerar att repa huven.
Men, hur är det om man vill fjärrstarta motorn ett par min innan man kommer ut, går torkarna ner när motorn startas eller är de kvar i samma position?

Jag har nämligen kort avstånd till jobbet, och tänkte att man kan köra värmaren och fjärrstarta motorn innan man går ut så hinner oljan bli varm och bakrutan samt speglarna bli isfira och att batteriet laddas redan lite.

/Kevin
Spontant ja, skulle jag säga.
Men annars är det väl bara att prova detta i samband du har satt torkarna i servicelaget?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
De står i serviceläge och uppfällda för att inte frysa fast. Så hade alltså behövt fälla ner de, och testa fjärrstart för att se om de flyttas. Är de fast så vet jag att fjärrstart ej påverkar isåfall.

Jag rättar mig själv, läste i den lilla boken och står det att belysning samt vindrutetorkare är deaktiverade dvs de påverkas inte.

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]