Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av h2racing
h2racing skrev: ↑För 1 minut sedan.
God fortsättning
Har en liten fundering, som jag undrar om någon annan reagerat på.
Min första V60 2013 visade i VOC-appen temperaturen där bilen stod parkerad.
Var det låt oss säga 10- ute och bilen stod parkerad i varmgarage där det var typ 18+ så visade appen 18+
Men på den V60 2017 som jag har nu visar appen alltid utomhustemperaturen där jag befinner mig, oavsett om bilen står ute el i varmgarage.
Är det någon som vet om det är en inställnings-grej, något som man kan synka?
Ingen jättestor grej i sig, men om det blir/är rätt så är det ju roligare..;)
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av MartinS
Min V60 MY13 visar iallafall temperaturen som SMHI förser appen med, alltså uppskattad utetemp.
Användarvisningsbild
av rylle
Hej, det verkar som om det är så illa att det är via SMHI (eller annan källa) som VOC gissar temperaturen vid bilen, verkar som om det inte heller går att forsera fram en "uppdatering" har provat att "låsa" bilen via VOC. Någon som lyckas få en uppdatering genom att trigga något i VOC? Idag var det bilar med 2cm snö på parkeringen och vissa helt utan (som inte har värmning) så det är onekligen stor skillnad på liten geografisk yta...
rylle skrev: mån 28 dec 2020, 08:42 Hej, det verkar som om det är så illa att det är via SMHI (eller annan källa) som VOC gissar temperaturen vid bilen, verkar som om det inte heller går att forsera fram en "uppdatering" har provat att "låsa" bilen via VOC. Någon som lyckas få en uppdatering genom att trigga något i VOC? Idag var det bilar med 2cm snö på parkeringen och vissa helt utan (som inte har värmning) så det är onekligen stor skillnad på liten geografisk yta...
De är väldigt enkelt, att ha irl visning drar ström vilket alla också klagar på :mad:
Användarvisningsbild
av rylle
Jo, men via VOC skulle man kunna hämta den på request... och dagens IoT teknik, så är det ganska liten förbrukning för uppkoppling, hämta datat sända, stänga ned igen...
Det borde ju kunna gå att hämta på samma sätt som man kan hämta uppdaterad låsstatus, men någon har väl tyckt att det var onödigt, något jag kanske kan hålla med om :)
MartinS skrev: tis 29 dec 2020, 08:55 Det borde ju kunna gå att hämta på samma sätt som man kan hämta uppdaterad låsstatus, men någon har väl tyckt att det var onödigt, något jag kanske kan hålla med om :)
Som tidigare sagt, väck inte den motorstyrenhet som sover :-o :-o :-o

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]