Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Clarence
Jag äger en 2012 V60 T6 R-design och tycker den är alldeles för tystlåten, haft i tankarna länge nu att uppgradera till nått "bossigare" avgassystem som verkligen får T6an att skrika.

Jag har fastnat för Elevates perfomance exhaust system: https://www.elevatecars.com/store/volvo ... turbo.html

Har någon erfarenhet utav detta system? Vad tycker ni isåfall? Värt pengarna eller finns det bättre system att slänga pengarna på?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror du betalar en del för namnet, kanske är enklare och billigare att köpa något från Ferrita, jag antar de har något?

Men det är ju helt rätt, den är ju riktigt tystlåten den motorn men med rätt avgassystem låter den hur rå som helst, titta bara på Polestarbilarna i sportläge (öppet spjäll), dom låter ju hur maffiga som helst.
av Clarence
Har kollat på Ferrita o tycker dem är alldeles för mesiga. Elevate får man ge nästan 10k mer än Ferrita om man ska räkna med frakt från USA och andra avgifter...

Tror det lutar sig mot Elevate just nu, men väntar antagligen och hoppas på nån prissänkning nu i mellandagarna, känns endå saftigt med 15laxar :)

Någon som vet hur det går på besiktningen med ett annat avgassystem än originalet? Står på Elevates hemsida att deras system följer alla utsläppskrav, tänker mer på ljudnivån om det är något besiktningen bryr sig om?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ferrita alla gånger!!
Vill du ha 3" eller 3,5" så får du givetvis det.
Jag körde med Ferrita helsystem i 8år och skulle lätt välja ett igen om jag bara hade en frän bil :bored:
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad kostar ett Polestaravgas då, kanske till och med går att hitta ett begagnat? Det är ju rätt nice med spjällen...
av Clarence
Perra83 skrev: mån 21 dec 2020, 11:54 Ferrita alla gånger!!
Jag körde med Ferrita helsystem i 8år och skulle lätt välja ett igen om jag bara hade en frän bil :bored:
Har du något ljudklipp? Tycker alla Ferrita videos som jag hittat på YouTube är tysta jämnfört med Elevate, vill ju ha något som verkligen skriker
av Clarence
MartinS skrev: mån 21 dec 2020, 13:55 Vad kostar ett Polestaravgas då, kanske till och med går att hitta ett begagnat? Det är ju rätt nice med spjällen...
Jag trodde polestar slutade sälja sina delar till privatpersoner? Verkar iallafall inte hitta något till salu online :-(
Användarvisningsbild
av Perra83
Clarence skrev: mån 21 dec 2020, 22:07
Perra83 skrev: mån 21 dec 2020, 11:54 Ferrita alla gånger!!
Har du något ljudklipp? Tycker alla Ferrita videos som jag hittat på YouTube är tysta jämnfört med Elevate, vill ju ha något som verkligen skriker
Har säkert nått klipp men jag vet inte var, sen va de på en gammal V70.
Användarvisningsbild
av MartinS
Clarence skrev:
MartinS skrev: mån 21 dec 2020, 13:55 Vad kostar ett Polestaravgas då, kanske till och med går att hitta ett begagnat? Det är ju rätt nice med spjällen...
Jag trodde polestar slutade sälja sina delar till privatpersoner? Verkar iallafall inte hitta något till salu online :-(
Jag tänkte på ett avgas från en S/V60 Polestar 6-cyl, det säljs ju genom volvohandlarna som reservdel. Men jag kan ju inte garantera att det passar på din bil.

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]

V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]