Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
är det någon som haft problem med att blinkersljuset slutat helt så där i dörr blinkersen,hörde med "mekkaren att det är som en ledramp inuti spegeln och man får byta ut hela den, men det är ju led ska inte detta funka såå mycket längre än vanliga "glödlampor" eller har nån varit med om dålig kontakt i spegeln kan vara orsaken??.
Hur som helst så lär det inte bli speciellt billigt att behöva byta ut denna lilla ljusramp. trodde jag kunde vicka å lirka lite med kontakten men så enkelt kommer man väl inte undan
av JHg
Kostar ca 350 kr. Ganska enkel att byta själv. Börja med att lossa glaset och sedan övre kåpan. Enklast genom att värma den.lite så plaster inte är så spröd. Feletvär nästan alltid fukt i "enheten" som gör att den slutar fungera. Har själv bytt 1 på min XC60 från -16.
av dannesk
Så här byter du.
Användarvisningsbild
av firefightern
Kanoners gubbar” då blir det tur till rekvisita butiken å köpa nya grejjer i morgon. Tackar tackar för svaren och Videoklippet👍👍👍

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]