Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lmob
Har en xc60-14 och den låser sig automatiskt när man rullar. Men när man stannat och skall ur då drar man 2ggr i handtaget så skall den öppnas. Men inte alltid nu utan måste låsa upp på knappen. Vad kan felet vara?
av dannesk
Svårt och säga vad det kan vara, händer det ingenting alls när du drar i handtaget och är det lika på alla handtag? Skulle kanske läst ut om det är några felkoder registerade i bilen.

Autolåset var förövrigt aktiverat när jag köpte min XC60 och vart tokig på denna funktion så det var det första jag slog av.
av frippe64
svergie2 skrev: tis 15 dec 2020, 12:27 Dörrarna låses upp vid olycka.

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
Ska göra det ja, men om dom inte låses upp när man drar i handtaget kan du då garantera att dom låses upp vid olycka?
Användarvisningsbild
av svergie2
Här är det ju ett fel och då är det såklart svårt att garantera någonting. Bälteslåstet kan kärva, ska man då åka runt obältad? Haltande jämförelse men du förstår säkert min poäng. :)

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk

av Metod
Har liknande problem på min. Vid automatisk låsning när bilen rullar så krävs det att man drar i handtaget två ggr om bilen år låst(som det skall vara), alternativt låsa upp via knapp och öppna som vanligt. Däremot så kärvar min passagerar dörr fram, och dörren öppnas ej oavsett hur många ryck man gör. Utan det krävs upplåsning via knapp. Nån som haft liknande problem och vet lösningen?

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]