Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xile
När man kör över gupp så knarrar det till någonstans i vänster fram, upplever att det låter mer när det är kallt och torrt ute, är det något som håller på att braka tro? De sa inget på senaste service och glömde be dom kolla på det eftersom det inte låtit på ett tag..

Någon som vet vad det kan vara?

MY2017 v60 cc

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

av III
Kan vara krängningshämmare. Tydligen har man bytt konstruktion på någon bussning. Min förra gjorde så men bara om det var kallare än plus fem grader. Gjorde aldrig något åt det dock.
Användarvisningsbild
av xile
III skrev:Kan vara krängningshämmare. Tydligen har man bytt konstruktion på någon bussning. Min förra gjorde så men bara om det var kallare än plus fem grader. Gjorde aldrig något åt det dock.
Ja, det är ungefär under 5 grader det låter. Störande.. Bild

av pergrein
Troligen bussningarna i krängningstaget. Har bytt dom 2 eller 3 ggr och ljudet är borta ett par månader för att sedan återkomma. Har ju kommit uppdaterad variant för något år sedan men den hjälpte inte. Kolla om det har kommit någon ny nyligen. Annars så köp något annat än Volvos. Jag byter bil nu om några veckor så kommer inte bry mig om att få tyst på dessa.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av xile
pergrein skrev:Troligen bussningarna i krängningstaget. Har bytt dom 2 eller 3 ggr och ljudet är borta ett par månader för att sedan återkomma. Har ju kommit uppdaterad variant för något år sedan men den hjälpte inte. Kolla om det har kommit någon ny nyligen. Annars så köp något annat än Volvos. Jag byter bil nu om några veckor så kommer inte bry mig om att få tyst på dessa.

Mvh
Per
Hej, har du lust att länka någon bussning?
Är det enkelt att byta?
Sjukt irriterande med det ljudet, skönt att du slipper strax!

av pergrein
Volvo har bytt alla gånger och jag har inte betalat något. Borde inte vara svårt att byta själv om du har tillgång till en lyft. Kolla på Volvo vad dom heter och om dom blivit ersatt nyligen. Har ingen koll på några eftermarknads bussningar men det är väl bara söka fram på någon tillbehörssida. Kolla Vparts.

Mvh
Per

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]