- lör 05 dec 2020, 12:25
Hej! Har under ett par veckor upplevt ett surrande/vibrerande ljud i kupén på en V60 MY16. Är 99% säker att jag lokaliserat ljudet till B-stolpen på förarsidan, närmare bestämt vid höjdjusteringen för bältet.
Ljudet uppkommer i hastigheter över 50 km/h. Har testat att justera höjden på bältet utan resultat. Samt knackat och tryckt lite runt omkring på B-stolpen, ja ni vet
Det enda som fungerar är om jag lägger handen lätt över höljet där bältet träder in i B-stolpen och ger lite tryck, då försvinner ljudet. Släpper jag så börjar det igen.
Har stått ut med det ett tag men vid längre resor blir det tröttsamt då det är såpass påtagligt och nära vänsterörat vid körning.
Kan bäst beskrivas ljudet som halvlös klisterlapp möter jämnt vindmotstånd.
Någon som upplevt detta eller hört något liknande?
Tack på förhand!
Ljudet uppkommer i hastigheter över 50 km/h. Har testat att justera höjden på bältet utan resultat. Samt knackat och tryckt lite runt omkring på B-stolpen, ja ni vet

Det enda som fungerar är om jag lägger handen lätt över höljet där bältet träder in i B-stolpen och ger lite tryck, då försvinner ljudet. Släpper jag så börjar det igen.
Har stått ut med det ett tag men vid längre resor blir det tröttsamt då det är såpass påtagligt och nära vänsterörat vid körning.
Kan bäst beskrivas ljudet som halvlös klisterlapp möter jämnt vindmotstånd.
Någon som upplevt detta eller hört något liknande?
Tack på förhand!
V90 T8 2024