Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har spanat lite efter en XC70 kring 100-150.000kr och har en liknande tråd igång i den forumdelen men vi har svårt att komma överens här hemma, bättre hälften föredrar designen på XC60 och tycker att 70:n upplevs gammal.

Egentligen håller jag inte med men för husfridens skull så har jag öppnat tankarna även för XC60.

Jag har fått intrycket av att följande gäller;

-MY 11B och senare har lite trevligare inredning / mediasystem men det är inte JÄTTEVIKTIGT att man har denna uppdatering om man inte värdesätter just detta. I och med denna uppdatering kom också VOC som vi känner det idag, med app och värmare.

-Vi är inställda på en 4x4 med dieselmotor och även om de heter 2.4D, D3 etc är det egentligen samma motor i grunden även om vissa har enkel turbo och några andra dubbel. De är överlag pålitliga och sett till hur pålitliga de är skiljer inte mycket.

-Kupefläkten kan vissla, dörrlåsen kan bråka men det finns inte jättemånga typfel på dem.

-Automat eller manuell? Åter igen, överlag fungerar båda alternativen ganska bra så det är mest en fråga om tycke och smak.
aanton skrev: mån 23 nov 2020, 15:41 Den har ju gått några mil... Kamremsbyte vid 18 000 mil för denna modell va? är det genomfört?
Stämmer, alla filter och kamremmen.
Den har dock bara haft en ägare vilket jag tycker är ett stort plus.
Tack för alla svar!

Det blev affär! Vi har haft två ex av ”nya” XC60 varav en skrotades så vi ville absolut ha en igen, utan att ligga ute med de pengar nya modellen kostar.

Jag har så mycket annat för mig så jag orkade inte lägga mer tid på det, kravspecifikation blev;

VOC
Vettig historik
Raka femman, awd
Helst facelift
Runt 150-160’
Vit solid

Det uppfyllde den, så jag ville inte missa den:)
Såhär ser den ut! Den är otroligt välhållen med tanke på milen, det är omöjligt och tro att den gått över 10.000 mil. Den enda rimliga förklaringen är att de som haft den tidigare, ett par fyllda 70, har varit väldigt snälla med den.

Designen på dem är riktigt lyckad, den ser modern ut trots att den i grunden har några år på nacken.

Jag hade även lyckats glömma bort hur trevliga de är att köra, jag tycker att den döljer åldern väl. Stolarna är otroligt bekväma, jag tycker inte alls att de nya stolarna som man kan reglera dynans längd på är speciellt mycket bättre.

Jag gillar kvalitetskänslan i inredningen också, ja jag gillar faktiskt det mesta:)
Bilagor
715ADCD8-8E1F-4CA0-9681-625D0B163D4A.jpeg
715ADCD8-8E1F-4CA0-9681-625D0B163D4A.jpeg (37.44 KiB) Visad 4295 gånger
USB uttag

Hej Jag letar efter ett USB uttag för att mo[…]

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]

"Klonkade" ljud från bagaget

I min var det stötdämparna bak som var d[…]