Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
Har en V60 D4 2.4 5 cylinder versionen vilket innebär att den har mekanisk styrservo. Styrservon är trögare än vår XC60 My19 som då har elektronisk styrservo men det har jag blivit van med nu. En sak som dock är konstigt är att när bilen är stilla stående och farter upp till 45 km/h så hör man ett vinande/ylande ljud bakom ratten. Så fort man vrider ratten så hör man att något mekanisk börjar arbeta på och något ylande hörs som "iiiiiioooooooouuuuuu". Ljudet är dock så lågt att många personer inte märkte något medans några andra håller med om att det hörs. Det hörs dock inget utanför bara inanför bilen. Min fråga är då om detta är något normalt med Volvo bilarna som har mekanisk styrservo? Har kollat och olje nivån ser bra ut.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är du säker på att det är remdriven servo? Min 5-cyl 2.0 har iallafall elektrisk pump.
av S6024t
filtret kan bli igensatt i behållaren,om du nu har en helmekanisk servo,remdriven,Har varit med om det på en s80-09... men borde ju finnas ett filter även på en nyare bil.
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]