Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Skall byta alla bromsbelägg och en styrled på min V60 -13
Beläggen finns det ju en massa olika oem nummer på när jag kollar på exvis Autodoc.
Inte lätt att veta om de passar annars....
Med vänlig hälsning,
Pelle
Pelleulf skrev:Hej!
Skall byta alla bromsbelägg och en styrled på min V60 -13
Beläggen finns det ju en massa olika oem nummer på när jag kollar på exvis Autodoc.
Inte lätt att veta om de passar annars....
Med vänlig hälsning,
Pelle
Kontakta en volvo ÅF o fråga om rätt nummer till din bilBild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Bromsarna är lätt, köp Brembo och ta dom med X i slutet av artikelnummret. På infon om beläggen står det till vilken storlek på bromsskiva dom passar till. 300mm eller 316/336mm framskivor. Bak väljer du på för antingen solid eller ventilerad skiva. Styrled har jag aldrig köpt någon.
Perra83 skrev:Bromsarna är lätt, köp Brembo och ta dom med X i slutet av artikelnummret. På infon om beläggen står det till vilken storlek på bromsskiva dom passar till. 300mm eller 316/336mm framskivor. Bak väljer du på för antingen solid eller ventilerad skiva. Styrled har jag aldrig köpt någon.
Jag beställde också Brembo, köpte dom på Trodo.se då Autodocs sida är så rörig och inte ger rätt art.nr iaf på de bilarna jag kollat. Man ska väl inte ta X-modellerna då de har en annan hårdare materialblandning anpassade för deras slitsade/hålborrade skivor som behöver andra belägg, bör inte användas på standardskivor. Det var iaf infon jag fick ifrån Brembo.
https://www.bremboparts.com/europe/sv/p ... rembo-xtra
dannesk skrev: ons 21 okt 2020, 17:17
Perra83 skrev:Bromsarna är lätt, köp Brembo och ta dom med X i slutet av artikelnummret. På infon om beläggen står det till vilken storlek på bromsskiva dom passar till. 300mm eller 316/336mm framskivor. Bak väljer du på för antingen solid eller ventilerad skiva. Styrled har jag aldrig köpt någon.
Jag beställde också Brembo, köpte dom på Trodo.se då Autodocs sida är så rörig och inte ger rätt art.nr iaf på de bilarna jag kollat. Man ska väl inte ta X-modellerna då de har en annan hårdare materialblandning anpassade för deras slitsade/hålborrade skivor som behöver andra belägg, bör inte användas på standardskivor. Det var iaf infon jag fick ifrån Brembo.
https://www.bremboparts.com/europe/sv/p ... rembo-xtra
Borrade skivor fanns inte till min bil men valde Brembos lackade HC skivor och Xtra beläggen, bromsarna känns perfekt!
Perra83 skrev:Borrade skivor fanns inte till min bil men valde Brembos lackade HC skivor och Xtra beläggen, bromsarna känns perfekt!
Brembo Max och Xtra finns till V60 men vet inte till just din bil. I vilket fall så är det inte optimalt att X beläggen då de har en materialsammansättning anpassade för skivor med bättre ventilation då de har högre friktion som alstrar mer värme som originalskivan inte kanske kan hantera, de kan ju fortfarande kännas bra. I TS fall så ska han ju endast byta beläggen och då är de vanliga de han ska ha.
Här finns sprängskisser med listor över delarna. Men det där med varianter och alternativa fabrikat är förstås lika trassligt som vanligt ;-)
Priserna i Sverige blir oftast ganska precis USD-priset x 10
https://www.volvopartswebstore.com/
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]