- lör 27 jun 2020, 01:14
#1387397
Hej,
Har en V60 D3 från 2011 som funkat hur fint som helst fram tills idag.. Först märkte jag att ACn slutade blåsa kallt, den stod på 17 grader men det var bara varmluft, misstänkte då att gasen kanske läckt ut eller något. Körde vidare och plötsligt kort därpå slutade servon funka, lampor börja lysa såsom ABS, antisladd och till slut slockna bilen..
Jag öppnar huven och möts av en multirem som gått av, den har inte trasslat in sig utan enbart gått av, typ som att man klippt av den med en sax.
Den andra lilla remmen sitter kvar, det är väl AC remmen? Kan min AC kompressor havererat och medfört att multiremmen gått av eller styrs ACn på något sätt av den "stora" remmen? Kul att allt hände på en Fredag eftermiddag också.. Svårt att få tag på remmarna..
Vad tror ni? Havererade ac kompressor eller räcker det med att byta rem?
Hälsningar,
Calle
Har en V60 D3 från 2011 som funkat hur fint som helst fram tills idag.. Först märkte jag att ACn slutade blåsa kallt, den stod på 17 grader men det var bara varmluft, misstänkte då att gasen kanske läckt ut eller något. Körde vidare och plötsligt kort därpå slutade servon funka, lampor börja lysa såsom ABS, antisladd och till slut slockna bilen..
Jag öppnar huven och möts av en multirem som gått av, den har inte trasslat in sig utan enbart gått av, typ som att man klippt av den med en sax.
Den andra lilla remmen sitter kvar, det är väl AC remmen? Kan min AC kompressor havererat och medfört att multiremmen gått av eller styrs ACn på något sätt av den "stora" remmen? Kul att allt hände på en Fredag eftermiddag också.. Svårt att få tag på remmarna..
Vad tror ni? Havererade ac kompressor eller räcker det med att byta rem?
Hälsningar,
Calle