Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solomon
Hej tänkte serva volvo v60 -12 hos Volvo verkstad.
Priset ligger På 4400kr o ingår
olja,
Oljefilter
kontroll
Hjulställning
mjukvara uppdatering sa manen.
Medan hos meca 3100 för
olja,
Oljefilter
kontroll
Hjulställning.
Hur viktigt är mjukvara uppdatering? Dem mesta byter jag själv men vill stämpla boken.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den stora skillnaden ligger nog i kostnaden för hjulinställningen tror jag.
av Solomon
MartinS skrev: mån 22 jun 2020, 15:53 Den stora skillnaden ligger nog i kostnaden för hjulinställningen tror jag.
Skillnaden på hjulställning är bara 295kr!
av UnleashFusion
Eftersom din bil är från 2012 så kvittar det med "mjukvara uppdatering".. varje år som servat tycker jag själv att det inte blivit bättre/sämre för mjukvaran på en så MY11-14. Dom senaste 5åren som jag servat bilen hos Volvo verkstad så står det mjukvaruuppdatering på kvittot men om det verkligen finns något uppdatering är en helt annan sak

Det som är dyrast är nog oljebytet - där "liter priset flyger iväg" hos volvo verkstad/auktoriserad/märkesverkstad.
Användarvisningsbild
av MartinS
Du gör det du tycker är bäst, själv tror jag att det är större chans att det blir bra gjort hos märkesverkstaden.

viewtopic.php?f=77&t=155928
av Lobocut
Verkstan kan har tillgång till mjukvara uppdateringar, om dom betalar för att ha tillgång till VIDA. Du får fråga helt enkelt.
av Solomon
Lobocut skrev: tis 23 jun 2020, 18:33 Verkstan kan har tillgång till mjukvara uppdateringar, om dom betalar för att ha tillgång till VIDA. Du får fråga helt enkelt.
Lite svårt att förstå! Menar du att jag ska fråga på meca?
Jag ringde på morgonen att vilka olja ska dem ha till min bil dem sa att mobil 5w-30 men nej sa jag. Alltid brukar fylla 0w-30 A5 castrol och dem sa okej och fråga mig om jag vill köpa själv eller ska dem beställa. Ni får beställa själv sa jag.
Tack för hand
av Lobocut
Solomon skrev: tis 23 jun 2020, 18:50
Lobocut skrev: tis 23 jun 2020, 18:33 Verkstan kan har tillgång till mjukvara uppdateringar, om dom betalar för att ha tillgång till VIDA. Du får fråga helt enkelt.
Jag ringde på morgonen att vilka olja ska dem ha till min bil dem sa att mobil 5w-30 men nej sa jag. Alltid brukar fylla 0w-30 A5 castrol och dem sa okej och fråga mig om jag vill köpa själv eller ska dem beställa. Ni får beställa själv sa jag.
Tack för hand
Ja, fråga på den Meca verkstan, om dom har tillgång till VIDA och kan uppdatera moduler med ny programvara från Volvo.
av Solomon
Lobocut skrev: tis 23 jun 2020, 19:28
Solomon skrev: tis 23 jun 2020, 18:50
Tack för hand
Ja, fråga på den Meca verkstan, om dom har tillgång till VIDA och kan uppdatera moduler med ny programvara från Volvo.
Okej jag ska göra imorgon tack för tipset!
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]