Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefNor
Hej!

Står i köptagen på endera en V60 laddhybrid (Twin Engine) vs V60 Cross Country, bägge samma årsmodell 2017 och ungefär samma miltal ca 5000-6000 mil.

Har läst att hybriden har problem med AC kompressorn, gäller detta även Cross Country? Hur vanligt är detta?

Någon som kan kommentera den faktiska skillnaden i lastutrymme på dessa två, vet att hybriden har mindre utrymme, men hur mycket skiljer det rent praktiskt åt, ungefär, en resväska typ eller?

Något annat att tänka på, förutom det självklara med el vs diesel, tänker på service och reservdelar, tex däck?

Tack på förhand!

/Stefan
Har en 2013 plugin och jämfört med vanliga V60 så har den ett lastgolv som är några cm högre upp och nästan inget utrymme under golvet. En resväska mindre skulle jag inte beteckna det som. I de flesta situationer påverkar det inte lastutrymmet då det är sällan jag lastar upp till taket. Men det är om man lastar så fullt/högt att man slår i taket som man helt enkelt gör det några cm tidigare med plugin.

Vet inte hur nuvarande plugin och cc förhåller sig.
Vad gäller AC-kompressorn så är det helt olika komponenter. På Twin Engine är den eldriven och har även till uppgift att kyla batteri. Enligt min alldeles egna beräkning så skiljer det ca 75 liter i bageget pga det högre golvet. Kanske står nåt helt annat i specifikationerna.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]