Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
När jag gjorde ett gaspådrag idag så började motor hacka och gå ojämnt, motorlampan tändes,och dstc lampan tändes också,bilen är orkeslös och går väldigt dåligt,, motorn 114 Hk diesel 22000 mil,kan det vara bränslefilter?eller vad kan det vara mera?,värt att koppla bort batteriet eller bör man ta sig till verkstaden och läsa ut felkoder först
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Utan att läsa ut felkoder blir alla försök till reparation bara gissningar. En Norsk reset kostar inget, så det kan du prova om du vill. Jag tror dock inte det hjälper, men man vet aldrig. :-)
av JHg
Så var min D4 när EGR slutade fungera...
av volvofantast
Den hade 7 felkoder,bla något med cylinder 2 och 3 , något med glödstift och avgasrening,men det kunde bli många felkoder på ett fel,få se vad dom säger när dom börjar felsökning
av mortimer
Om bilen går att starta/köra så är normal procedur annars att man läser ut felkoderna och därefter nollställer de. Sedan kör man igen och hoppas (?) felet uppkommer igen och därefter läser man ut felkoderna igen och jämför med de första vilka som satts på nytt. Bör förhoppningsvis verkstaden ha koll på dock
av mortimer
Spontant kan jag tycka det var väldigt saftigt för 1st spridare och felsökning inkl. byte. Här i mina trakter har jag en aukt. Volvo verkstad som har vad man kallar en djup felsökning som kostar 1695kr, oavsett om det tar de 1h eller 200h att hitta felet. Därutöver tillkommer åtgärdande av felet(arb. tid och material). En spridare kan inte kosta så fruktansvärt mycket. Byte av spridare kan inte ta så många timmar och troligen har de ett timpris på runt 1000kr/h.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]